"ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ"
ένα μάθημα που τρομάζει τα αφεντικά
της εκπαίδευσης
Σε όλα τα σοβαρά κράτη του κόσμου το
μάθημα της τεχνολογίας, όπως και αν ονομάζεται, είναι αυτό που από νωρίς
αναλαμβάνει να γεφυρώσει τον ανθρώπινο νου με τις εξελίξεις του σήμερα και του
αύριο. Είναι το μάθημα που θα αποκολλήσει τη σκέψη από το παρελθόν και θα την
προωθήσει στο μέλλον.
Αυτή η προώθηση όμως είναι αυτό που
τρομάζει τους κρατούντες αφού θέλουν τους ιθαγενείς υπηκόους τους κολλημένους
στο χθες για να μπορούν εύκολα να τους ελέγχουν με χάντρες και καθρεφτάκια.
Τα μαθήματα της φυσικής και της
τεχνολογίας είναι ίσως τα μόνα μαθήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που
επιχειρούν να προωθήσουν τον άνθρωπο στο μέλλον και όμως το μεν πρώτο το έχουν
να διδάσκει νόμους προηγούμενων αιώνων που σήμερα ελέγχεται η ορθότητα αρκετών από
αυτούς........
το δε δεύτερο αφού πρώτα το υποβάθμισαν αναθέτοντας την διδασκαλία του
και σε επαγγελματικές ειδικότητες, και όχι αποκλειστικά σε τεχνικές, στη
συνέχεια το κατάργησαν ξεκινώντας πρώτα από το λύκειο και στη συνέχεια και από
το γυμνάσιο.
Για τους έλληνες πολιτικούς τα
απαιτούμενα εφόδια του Έλληνα μαθητή για να ξεκινήσει τη ζωή του είναι τα
θρησκευτικά, τα αρχαία και εν γένει ότι προσφέρει ένα ωραιοποιημένο γενικό
λύκειο στο οποίο προωθούν με οποιοδήποτε τρόπο τους μαθητές αποτρέποντας τους
από την τεχνική και τεχνολογική εκπαίδευση υποβαθμίζοντας παράλληλα αυτήν.
Αποκορύφωμα της εναντίωσης τους στην
τεχνική εκπαίδευση, είναι η κατάργηση
της μίας και μοναδικής ώρας του μαθήματος της τεχνολογίας από το πρόγραμμα των
γυμνασίων και η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των γενικών μαθημάτων σε 35 ώρες
την εβδομάδα.
Η αφαίρεση της μιας και μοναδικής ώρας
της τεχνολογίας μπορεί θεωρητικά να πλήττει μόνο τους 1318 εκπαιδευτικούς που
διδάσκουν το μάθημα και θα βρεθούν χωρίς οργανική θέση με ότι αυτό σημαίνει για
την επαγγελματική τους πορεία στην δημόσια εκπαίδευση, αλλά αυτό ίσως είναι
δευτερεύον αφού ουσιαστικά κλείνει η οδός επικοινωνίας του γυμνασίου με την τεχνική
εκπαίδευση προκαλώντας περεταίρω μείωση των μαθητών των τεχνικών λυκείων που
σήμερα είναι μόλις το 22% του μαθητικού δυναμικού έναντι του 57% της Γερμανίας
και του 46%-68% των εξελιγμένων χωρών της Ευρώπης.
Αθήνα 4 Αυγούστου 2013
ΚΥΡΙΑΚΟΣ Σ. ΑΡΕΤΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
ΠΕ17.05
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και αντάξια του χώρου, όπου δεν θα θίγεται η αξιοπρέπεια κανενός συναδέλφου, υπηρεσιακού κ.λ.π. παράγοντα με την ελευθερία της γνώμης που δίνει η κοινωνική και ελεύθερη δικτύωση του ιστοχώρου μας.
Ευχαριστούμε
Από το Δ.Σ. ΠΕΤΕΕΜ