Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΩΝ


Αριθμ. Πρωτ.: 03 - ΑΘΗΝΑ, 10-7-2014
   ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
ΘΕΜΑ: «Τροποποίηση απόφασης εγγραφής μαθητών στα ΕΠΑ.Λ.»
ΣΧΕΤΙΚΟ: Η με αριθ. Πρωτ. 101502/Γ2/1-7-2014, απόφαση Υπουργείου Παιδείας.
       Με έκπληξη είδαμε στην με αριθμ. Πρωτ. 101502/Γ2 01-07-2014 απόφαση του υφυπουργού Παιδείας κου  Δερμεντζόπουλου με θέμα περί «Εγγραφών και φοίτησης μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2014-15», χωρίς πρώτα να έχει γίνει κάποια ενημέρωσή μας, ούτε λήφθηκαν υπόψη οι θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, με αποτέλεσμα ενώ πήγαν να κάνουν ένα βήμα μπροστά (διστακτικά) κάνουν δύο βήματα πίσω και να...
επιδεινώνουν το πρόβλημα.
       Σύμφωνα με την απόφαση ουσιαστικά ακυρώνεται το  δικαίωμα εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ. σε μαθητές άνω των 24 ετών αφενός και  αφετέρου υποχρεώνει τους μαθητές που έχουν απολυτήριο Λυκείου, προκειμένου να εγγραφούν στη Β΄ΕΠΑΛ για την απόκτηση ειδικότητας να ξαναπαρακολουθήσουν (αντικίνητρο) και τα μαθήματα γενικής παιδείας τα οποία έχουν ήδη διδαχτεί.
       Η απόφαση αυτή αντί να ενδυναμώσει τα ΕΠΑ.Λ με μαθητικό δυναμικό θα έχει αρνητική επίδραση κύρια στα απογευματινά ΕΠΑ.Λ, τα οποία εξακολουθούν να θεωρούνται προς το παρόν αναγκαία για την διευκόλυνση μεγαλύτερης ηλικίας μαθητών, όπου για πολλούς λόγους δεν επιλέγουν τα νυχτερινά ΕΠΑΛ, όσο και στα πρωινά.
       Στο σημείο αυτό εγείρεται και ζήτημα νομιμότητας στο κατά πόσο δηλαδή επιτρέπετε δεύτερο απολυτήριο ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης. Ως κάτοχοι του απολυτηρίου ΓΕ.Λ. λογικά δεν μπορούν να λάβουν από το ΕΠΑ.Λ. άλλο απολυτήριο αλλά μόνο πτυχίο. Για τον βαθμό του πτυχίου αυτού σύμφωνα με το Π.Δ. 50/2008, άρθρο 23, εδάφιο 2α, προσμετρούν μόνο οι βαθμοί των μαθημάτων ειδικότητας του τομέα και για το λόγο αυτό στο ανωτέρω άρθρο 23 προστέθηκε με το άρθρο 1 παρ.9 του Π.Δ. 112/2013 το εδάφιο 4 σύμφωνα με το οποίο «οι κάτοχοι απολυτηρίου ΓΕ.Λ., Τ.Ε.Λ., Ε.Π.Λ., ΕΠΑ.Λ. ή άλλου ισοτίμου λυκείου παρακολουθούν μόνο μαθήματα τομέων για την απόκτηση αποκλειστικά και μόνο πτυχίου ΕΠΑ.Λ
    Αποτρέπονται δηλαδή οι απόφοιτοι Γενικών Λυκείων να εγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ. ενώ  παράλληλα χάνεται και η ευκαιρία αναβάθμισης του επιπέδου της εκπαιδευτικής διαδικασίας απόκτησης ειδικότητας και εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Τεχνολογικής Εκπ/ση. Δεν θα επιτρέπεται σε παιδιά που προέρχονται κυρίως από χαμηλολαϊκά στρώματα να διορθώσουν ίσως προηγούμενες άστοχες επιλογές τους, με τις ανισότητες του εκπαιδευτικού συστήματος, όπου με τον αποκλεισμό τους και από τη δια βίου μάθηση, τους θέτουν στο περιθώριο.  
       Με αυτόν τον συγκαλυμμένο τρόπο στέλνονται οι νέοι απ’ ευθείς στην άτυπη κατάρτιση της απλήρωτης μαθητείας (ΣΕΚ) και της εφήμερης απασχόλησης. Αντί της υποχρέωσης της πολιτείας για δημόσια δωρεάν ΤΕΕ θα τους μετατρέπει όλους αυτούς σε πελάτες (βλέπε εργαλειοθήκη ΟΟΣΑ) και η απόκτηση επαγγέλματος θα γίνει ατομική υπόθεση του καθενός και όχι υποχρέωση του Κράτους.
       Πάντως όπως και να έχει το θέμα οι μαθητές αυτοί «χάνονται για τα ΕΠΑ.Λ.» και μαζί τους θα χαθούν πολλές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.
Αν δεν αλλάξει αυτή η αντίληψη από τους τεχνοκράτες του υπουργείου για τον ρόλο της ΤΕΕ που πρέπει να παίξει στις εποχές του σκληρού ανταγωνισμού και της εξέλιξης της τεχνολογίας από το Σεπτέμβρη θα βρεθούν σε πολύ δύσκολη θέση τα περισσότερα ημερήσια και όλα τα απογευματινά ΕΠΑ.Λ, από πλευράς μαθητών αφού κινδυνεύουν άμεσα με «λουκέτο». Εκτός και εάν αυτός είναι ο απώτερος στόχος του Υπουργείου.  
       Πάντως όπως και να έχει το θέμα αυτή η πολιτική ανοίγει υο δρόμο της οργανικής συρρίκνωσής της τυπικής εκπαίδευσης, με τις νέες διαθεσιμότητες στους καθηγητές ειδικοτήτων επί θήρες. Τα περιβόητα μνημόνια συνεργασίας στην κατάρτιση-μαθητεία που «υπέγραψε» η κυβέρνηση με το Ελληνογερμανικό επιμελητήριο είναι η αρχή των σαρωτικών αντιεκπαιδευτικών αλλαγών στη δημόσια τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.     
       Φτάνει  πια. Αφήστε ήσυχη τη  δημόσια ΤΕΕ. Σταματήστε τους πειραματισμούς σας πάνω στη νέα γενιά.
Μια άλλη αντίληψη για την εκπαίδευση που θα έδινε νέα «πνοή» στα δημόσια ΕΠΑ.Λ. και διέξοδο στην ελληνική οικογένεια για συμπληρωματική δωρεάν εκπαίδευσης και απόκτηση επαγγελματικής ειδίκευσης, με τα ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα, είναι αναγκαία όσο ποτέ στο χώρο της Δ/θμιας.
       Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, να επανεξετάσει άμεσα το θέμα των εγγραφών των αποφοίτων Γενικών Λυκείων στα ΕΠΑ.Λ, σύμφωνα και με τις θέσεις μας, τροποποιώντας τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 7, του εδαφίου ζ παρ.2 του άρθρου 43, το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 11, τις παρ.1,2 του άρθρου 46 του ν.4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α΄193) όπως τροποποιήθηκε με την παρ.17 του άρθρου 45 του Ν.4264/2014 (Α΄ 118). 


    ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
  1. Υφυπουργό Παιδείας
·   κ. Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλου
  1. Γραμματέα Υπουργείου 
·   κ. Β. Παπάζογλου
3.   κ. Πρόεδρο ΙΕΠ
·   Σωτ. Γκλαβά
  1. Διεύθυνση Προσωπικού Δ.Ε
  2. Δ/νση Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης  ΤΜΗΜΑΤΑ Β-Γ-Δ
6.   Περιφερειακές Δ/νσεις Π&Δ Εκπ/σης
7.   ΔΔΕ χώρας
8.   Σχολεία
  1. ΟΛΜΕ-ΕΛΜΕ-ΑΙΡΕΤΟΙ ΚΥΣΔΕ & ΠΥΣΔΕ
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΕΤΕΕΜ – ΚΛΑΔΟΥ ΤΕ01 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και αντάξια του χώρου, όπου δεν θα θίγεται η αξιοπρέπεια κανενός συναδέλφου, υπηρεσιακού κ.λ.π. παράγοντα με την ελευθερία της γνώμης που δίνει η κοινωνική και ελεύθερη δικτύωση του ιστοχώρου μας.
Ευχαριστούμε
Από το Δ.Σ. ΠΕΤΕΕΜ