ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012 το
Προεδρείο του Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ (Κ. Κορδάτος, Β. Καλουδιώτης, Π.
Πανογιώργος) συναντήθηκε το βράδυ με
τους συναδέλφους του κλάδου στην πόλη της Θεσσαλονίκης σε γνωστό κέντρο, ενώ λίγο πριν το απόγευμα είχε επισκεφθεί την 3η ΕΠΑΣ Θεσσαλονίκης (του συγκροτήματος
Ευκλείδη), όπου και συνομίλησε με τον διευθυντή
της Σχολής κ. Διαμαντίδη Βάιο (φώτο) για αρκετά θέματα τόσο της ΤΕΕ όσο και
του σχολείου του, που είναι το μεγαλύτερο σε αριθμό μαθητών στο συγκρότημα.
Η
παρουσία-συνάντησή-μας είχε τον χαρακτήρα της άμεσης γνώσης των προβλημάτων των
ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΣΕΚ στο μεγαλύτερο συγκρότημα της χώρας με σχολικές μονάδες ΤΕΕ.
Τονίσαμε χαρακτηριστικά ως Δ.Σ. την προσοχή που χρειάζεται από τους διευθυντές
και τα ΠΥΣΔΕ κατά την διαδικασία προσδιορισμού των κενών και πλεονασμάτων για
το νέο σχολικό έτος 2012-2013, διότι τα στοιχεία αυτά μπορεί να χρησιμοποιηθούν
από το υπουργείο για την εφαρμογή της πολιτικής περικοπών των διορισμών και την
εφαρμογή του προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος, δηλαδή για απολύσεις εκπαιδευτικών!
Εκφράσαμε
τους φόβους ότι μια αυστηρή τυπολατρική εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας και
των οδηγιών, μπορεί να οδηγήσει πολλούς εκπαιδευτικούς, όλων των κλάδων, εκτός
της εργασίας τους.
Ο κ. διευθυντής μας διαβεβαίωσε ότι
«δεν είναι στις προθέσεις του να αδικηθούν εκπαιδευτικοί ΤΕ1 που ανήκουν στη 3η
ΕΠΑΣ Θεσσαλονίκης, όπως και
κανένας άλλος συνάδελφος, όσον αφορά την
ανάθεση του ωραρίου και τα μαθήματα της ειδικότητάς τους. Επίσης ανέφερε το
γεγονός ότι φέτος δόθηκε λύση σε δύο προβλήματα ωραρίου που υπήρχαν και
αφορούσαν εκπαιδευτικούς ΤΕ1 και μάλιστα έμπειρων και χρήσιμων για το σχολείο
συναδέλφων, με γνώμονα βέβαια, την
καλύτερη λειτουργία του σχολείου και την αξιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού
δυναμικού».
Συζητήθηκαν
εκτός των άλλων και τα θέματα των αναθέσεων μαθημάτων, καθώς και το τι θα
προκύψει στη δημόσια ΤΕΕ στην περίπτωση που εφαρμοστούν τα όσα ακούγονται και
έχουν δει το φως της δημοσιότητας με το επονομαζόμενο «Τεχνολογικό Λύκειο».
Ευχαριστήσαμε τον κ. Διαμαντίδη,
διευθυντή της 3ης ΕΠΑΣ Θεσσαλονίκης,
για την πολύ καλή συνεργασία από την αρχή της σχολικής χρονιάς, που ανέλαβε
αυτός την ευθύνη της διεύθυνσης του σχολείου αυτού.
Στη συνέχεια η αντιπροσωπεία του Δ.Σ.
της ΠΕΤΕΕΜ μαζί με συναδέλφους του
σχολείου που μόλις είχαμε επισκεφθεί, κατευθύνθηκε σε παρακείμενο κέντρο που
βρίσκονταν οι συνάδελφοι με τους οποίους είχαμε συνάντηση, με σκοπό να
χαλαρώσουμε και λίγο από το στρες των μνημονίων και των συνεχόμενων περικοπών
του μισθού μας και τόσων άλλων δεινών που μας επέβαλαν οι «εταίροι μας» κ.λ.π.
Στη συνάντηση που έγινε στις 7:30μμ ,
στον εξυπηρετικό κ. Γιώργο, και
που είχαν επιμεληθεί οι συνάδελφοι της Θεσσαλονίκης με την φροντίδα
ιδιαίτερα του Νώντα Σμιτθιά (από το
εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπουλης, αποσπασμένος στο ΕΕΕΕΚ), που τόσο πολύ τον
ταλαιπωρούν για το διδακτικό του ωραρίου σκόπιμα ή μη (κάτι για το οποίο έχουμε
γράψει και θα επανέρθουμε), παραβρέθηκαν
αρκετοί συνάδελφοι (σχεδόν από όλα τα σχολεία του λεκανοπεδίου της
Θεσσαλονίκης καθώς και από την χιονισμένη Κοζάνη, την Κατερίνη, τη Χαλκιδική,
τις Σέρρες κ.λ.π.) τόσο του υπουργείου
παιδείας, όσο και του ΟΑΕΔ. Στο σημείο αυτό, δεν θέλουμε να σχολιάσουμε
καταγγελίες που μας έγιναν για πλημμελή ενημέρωση των συναδέλφωνΤΕ1 ορισμένων
σχολείων σχετικά με την συνάντησή μας και τις απόψεις κάποιων, διότι γνωρίζουμε
ποιοι είναι και τι τους αναγκάζει να λένε και να δρουν με αυτόν τον
αντιεκπαιδευτικό τρόπο.
Την εκδήλωσή μας τίμησαν με την
παρουσία τους ο Διευθυντής της 3ης ΕΠΑΣ Θεσσαλονίκης κ. Διαμαντίδης Βάιος και ο
Πρόεδρος της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης Χρήστος Ζαγανίδης ο οπαίος δέχθηκε και έκανε χαιρετισμό για την
γενικότερη κατάσταση στη χώρα, όπως επίσης και για το τι προετειμάζουν στην
εκπάιδευση. Είπε χαρακτηριστικά ότι ως νέος Πρόεδρος θα είναι δίπλα σε κάθε
μικρό η μεγάλο πρόβλημα των συναδέλφων χωρίς διακρίσεις. Ακόμα στη συνάντησή
μας αυτή παραβρέθηκαν και διάφοροι συνάδελφοι της Θεσσαλονίκης φίλοι των μελών
μας.
Τοποθέτηση Προέδρου ΠΕΤΕΕΜ
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Κώστας Κορδάτος άνοιξε τη συζήτηση στη συνάντηση περιγράφοντας
στην αρχή την όλη κατάσταση στην ΤΕΕ στην σημερινή κοινωνική, οικονομική και
εκπαιδευτική συγκυρία.
Τόνισε
ειδικότερα ότι η εφαρμογή των μνημονίων στην εκπαίδευση μας έχει οδηγήσει σε
σοβαρή υποχώρηση από τις προωθημένες θέσεις που οφείλει το συνδικαλιστικό
κλαδικό όργανο στην εκπαίδευση να έχει και να προωθεί, όπως είναι τα εργασιακά
(αναθέσεις, ωράριο, επιμόρφωση), οικονομικά (κατάταξη μισθολογίου) και τα
θεσμικά θέματα (τύπο σχολείου, πρόγραμμα, εργαστηριακή εκπαίδευση, διορισμοί,
συνταξιοδοτικό-ασφαλιστικό κ.α.). Είμαστε σε παλλαϊκή άμυνα συνάδελφοι και όχι
σε αγώνες κλαδικής διεκδίκησης και προοπτικής.
Ανέπτυξε
επίσης το περιεχόμενο του Τεχνολογικού Λυκείου που προωθεί η υπουργός παιδείας
και τις αρνητικές συνέπειες που θα επιφέρει στην δημόσια ΤΕΕ και στους
εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και ειδικοτήτων. Συγκεκριμένα τονίστηκε ότι δεν
θα είναι δημόσιο Τεχνολογικό Λύκειο αλλά δημόσιο-ιδιωτικό σχολείο με τη
φροντίδα της αυτοδιοίκησης α’ και β’
βαθμού δια μέσου των ΣΔΙΤ!
Η εργαστηριακή εκπαίδευση θα εξοβελιστεί από το σχολείο και θα είναι ατομική υπόθεση του μαθητή –πελάτη μέσου του θεσμού της εξάμηνης πτυχιακής εργασίας και των project της δήθεν απόκτησης εργαστηριακής εμπειρίας. Τα επαγγελματικά μαθήματα στην ουσία θα καλύπτουν ένα μικρό φάσμα τομέων στην Γ’ τάξη, αφού όλα μεταφέρονται στο 4ο έτος (ειδίκευσης) το οποίο θα εξελιχτεί σε φιλέτο των σχολαρχών, ελέω ΕΣΠΑ της διεύθυνσης δια βίου μάθησης του παιδείας, χρήματα που διαχειρίζονταν μέχρι πρότινος το γραφείο μαθητείας του ΟΑΕΔ και το οποίο μεταφέρθηκε στο υπουργείο παιδείας. Με τον τρόπο αυτό θέλουν να μειώσουν τις δημόσιες δαπάνες μεταφέροντας το κόστος λειτουργίας τους στους ανταποδοτικούς προϋπολογισμούς των ΟΤΑ.
Η εργαστηριακή εκπαίδευση θα εξοβελιστεί από το σχολείο και θα είναι ατομική υπόθεση του μαθητή –πελάτη μέσου του θεσμού της εξάμηνης πτυχιακής εργασίας και των project της δήθεν απόκτησης εργαστηριακής εμπειρίας. Τα επαγγελματικά μαθήματα στην ουσία θα καλύπτουν ένα μικρό φάσμα τομέων στην Γ’ τάξη, αφού όλα μεταφέρονται στο 4ο έτος (ειδίκευσης) το οποίο θα εξελιχτεί σε φιλέτο των σχολαρχών, ελέω ΕΣΠΑ της διεύθυνσης δια βίου μάθησης του παιδείας, χρήματα που διαχειρίζονταν μέχρι πρότινος το γραφείο μαθητείας του ΟΑΕΔ και το οποίο μεταφέρθηκε στο υπουργείο παιδείας. Με τον τρόπο αυτό θέλουν να μειώσουν τις δημόσιες δαπάνες μεταφέροντας το κόστος λειτουργίας τους στους ανταποδοτικούς προϋπολογισμούς των ΟΤΑ.
Υπερτονίστηκε
και το γεγονός ότι η προωθούμενη πολιτική των υποσχέσεων για την ίδρυση
Τεχνολογικών Λυκείων και σε άλλους οργανισμούς και ΝΠΔΔ, όπως στον ΟΑΕΔ,
Ναυτιλίας, Υπ. Γεωργίας-«Δήμητρα» (κατατέθηκε διάταξη ίδρυσης Αγροτικού Τεχνολογικού
Λυκείου σε νομοσχέδιο του υπ. Γεωργίας,
χωρίς ακόμα να ιδρυθούν στο υπουργείο παιδείας), ενισχύει τα προηγούμενα
που αναφέρθηκαν, δηλαδή του πολυκερματισμού της δευτεροβάθμιας λυκειακής
βαθμίδας της ΤΕΕ και της πλήρους ιδιωτικοποίησής της (για τον ΟΑΕΔ οι
υποσχέσεις εξελίχθηκαν ως φάρσα, αφού μετατρέπεται με τον νέο νόμο φορέας
κατάρτισης υποβαθμίζοντας τις ΕΠΑΣ στο μη τυπικό εκπ/κό σύστημα!).
Ενημερώνουμε ότι το Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ καταρχήν είναι αντίθετο με ένα τέτοιο περιεχόμενο
Τεχνολογικού Λυκείου, διότι χωρίς καμία συζήτηση μαζί μας άλλα ούτε και με τις
Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, τους γονείς και γενικότερα με την κοινωνία,
γίνεται προσπάθεια να επιβληθεί και να διαλύσει την δημόσια επαγγελματική
εκπαίδευση. Εκφράζουμε τον σοβαρό προβληματισμό μας για το εάν πρέπει να
καταργηθεί ο θεσμός των τεχνικών σχολών.
Με μια πιο σοβαρή και τεκμηριωμένη ανάλυση καταλήγουμε ότι πρέπει να διαμορφωθεί ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ - ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ πρόταση για επανίδρυση του θεσμού των σχολών ΕΡΓΟΔΗΓΩΝ, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, με σύγχρονα προγράμματα γενικής και επαγγελματικής παιδείας και νέες ειδικότητες, αντί των ΙΕΚ-ΚΕΚ και του 4ου έτους που θέλουν να τα μεταφέρουν, όπως είπαμε, στην αυτοδιοίκηση, δηλαδή στις πλάτες των πολιτών, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα για την εύκολη εκμετάλλευση της παιδικής εργασίας και τη διαμόρφωση του νέου ευέλικτου και χωρίς δικαιώματα επισφαλή απασχολούμενου.
Με μια πιο σοβαρή και τεκμηριωμένη ανάλυση καταλήγουμε ότι πρέπει να διαμορφωθεί ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ - ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ πρόταση για επανίδρυση του θεσμού των σχολών ΕΡΓΟΔΗΓΩΝ, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, με σύγχρονα προγράμματα γενικής και επαγγελματικής παιδείας και νέες ειδικότητες, αντί των ΙΕΚ-ΚΕΚ και του 4ου έτους που θέλουν να τα μεταφέρουν, όπως είπαμε, στην αυτοδιοίκηση, δηλαδή στις πλάτες των πολιτών, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα για την εύκολη εκμετάλλευση της παιδικής εργασίας και τη διαμόρφωση του νέου ευέλικτου και χωρίς δικαιώματα επισφαλή απασχολούμενου.
Ταυτόχρονα
ενημερώσαμε και δηλώσαμε σε κάθε κατεύθυνση ότι το υπουργείο δεν θέλει, ούτε
μπορεί να λειτουργήσει λυκειακή βαθμίδα ΤΕΕ στους οργανισμούς αυτούς. Το μόνο
που θα μπορούσαν να φτιάξουν είναι το 4ο
έτος ειδίκευσης, το οποίο θα φέρει μεν
τον τίτλο του Τεχνολογικού Λυκείου, αφού για την απόκτηση του 3ου επιπέδου
επαγγελματικών δικαιωμάτων θέτει ως προϋπόθεση τη συνέχιση στα τμήματα αυτά,
αλλά στην ουσία δεν θα είναι σχολείο. Αυτό το δίκτυο κατάρτισης επαναφέρει τους
οργανισμούς αυτούς, όπως γινόταν με τα παλαιά προγράμματα της 6μηνης μαθητείας
του ΟΑΕΔ, καταργώντας όμως την τεχνική παιδεία και τη δομή του σχολείου.
Θεωρώντας ότι με τον τρόπο αυτό θα απορροφήσουν τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών
και των μαθητών του ΟΑΕΔ, χωρίς να τους λένε όλη την αλήθεια, όπως επί
παραδείγματι, ότι η χρηματοδότηση των Οργανισμών αυτών για την συνέχιση παροχής
μαθητείας στην κατάρτιση θα γίνεται από το υπουργείο παιδείας και όχι από την "κάνουλα" του ΟΑΕΔ κ.λ.π.
Για το θέμα με τις σχεδιαζόμενες
συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων. Η
ΠΕΤΕΕΜ αντιτίθεται σε οποιαδήποτε
προσπάθεια συγχώνευσης ή κατάργησης σχολείου (ΕΠΑ.Λ, ΕΠΑ.Σ) σε κάθε περιοχή της
χώρας. Η θέση αυτή διατυπώθηκε στις συναντήσεις μας σε κάθε επίπεδο και δημόσια
μαζί με το ζήτημα της εργασιακής εφεδρείας, δηλαδή της απόλυσης έστω και ενός συναδέλφου, που είναι
αιτία «πολέμου» για τον κλάδο, όπως αποφάσισε και η Γεν. Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας στις
4-2-2012, όπου είχαμε παραβρεθεί.
Τέλος,
στο κλείσιμο της ομιλίας του Προέδρου αναφέρθηκαν γεγονότα που διαδραματίστηκαν
την προηγούμενη περίοδο στα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΣΕΚ, το θέμα του αποκλεισμού από
θέσεις διευθυντών, οι διαδικασίες επιλογής υποδιευθυντών και υπευθύνων τομέων
και η αναγκαιότητα διεκδίκησης της μονιμοποίησης όλων των συναδέλφων
αναπληρωτών με παράλληλη ένταξη στον
πίνακα του 30/μηνου όλων όσων συμπληρώνουν τώρα τη σχετική προϋπηρεσία.
Ο Γεν. Γραμματέας Βασίλης Καλουδιώτης ενημέρωσε για τις συναντήσεις που γίνονται στο
υπουργείο και τους χειρισμούς για το ζήτημα των αναθέσεων μαθημάτων, που με ευθύνη της διεύθυνσης σπουδών δεν
ξεκαθαρίζει την σκόπιμη σύγχυση που υπάρχει.
Οι
συνάδελφοι ενημερώθηκαν με κάθε λεπτομέρεια για τις ενέργειες της Ένωσης στο
θέμα των αναθέσεων των εργαστηριακών και
σχεδιαστικών μαθημάτων, τις αντικειμενικές και υποκειμενικές δυσκολίες στο
θέμα καθώς και τα εμπόδια που βάζουν κάποιοι γνωστοί άγνωστοι «παράγοντες»
ακόμα και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Τονίστηκε
η φανερή πλέον ανεπάρκεια της διεύθυνσης σπουδών του υπουργείου στο θέμα, καθώς και ο «ύποπτος» ρόλος συγκεκριμένου
προσώπου τα τελευταία 23 χρόνια σε βάρος του κλάδου ΤΕ01. Λες και ο παράγοντας
αυτός δρα κάτω απο «διατεταγμένη» συντεχνιακή υπηρεσία ή απο εξισμό, ενώ θα
έπρεπε και αυτός κάποια στιγμή να πάει να διδάξει στο σχολείο του για να
δικαιολογήσει - όχι τη δική του επάρκεια - τουλάχιστον την ιδιότητα του
καθηγητή που διορίστηκε στη μέση εκπαίδευση και μάλιστα κατηγορίας ΠΕ, όπως
επαίρεται ο ίδιος.
Έχουμε καταδικάσει το γεγονός, ότι
δεν έχουν προσληφθεί ακόμα αναπληρωτές του Κλάδου ΤΕ1 σε ορισμένες ειδικότητες ,ώστε να μην μπορούν να
λειτουργούν σωστά τα εργαστήρια, όπως στην ειδικότητα κομμωτικής τέχνης των
ΕΠΑ.Σ που οι μαθητές «χόρτασαν» διάλειμμα.
Ο λόγος στους συναδέλφους
Στη
συνέχεια πήραν το λόγο αρκετοί συνάδελφοι, όπου μετέφεραν τα προβλήματα των
σχολείων τους, τις εμπειρίες και κατέθεσαν τις απόψεις τους για όλα τα θέματα
που αναπτύχθηκαν στην εισήγηση.
Η ομάδα του ΟΑΕΔ με τον Γραμματέα του Δ.Σ. του σωματείου της
Θεσσαλονίκης της ΟΕΛ-ΟΑΕΔ, έκανε έντονη την παρουσία της και βρήκε την ευκαιρία
να συνομιλήσει με τον Οργανωτικό Γραμματέα του Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ Παναγιώτη
Πανογιώργο που και αυτός είναι επίσης στην ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ Αγρινίου και είχαν να πουν
πολλά.
Ο
συνάδελφος Γιάννης Πιστόλας από το 1ο
ΕΠΑΛ Κοζάνης κατέθεσε την εμπειρία
του και μας μετέφερε άμεσα το παιχνίδι που παίζουν οι συντεχνίες σε βάρος των
εργαστηριακών, αφού και τον ίδιο τον ταλαιπωρούσαν για το ωράριό του ,κάτι για
το οποίο μας είχε ενημερώσει την περίοδο εκείνη.
Ο συνάδελφος ο Θανάσης Καραβέργος από
τον ΟΑΕΔ Κατερίνης μας εντυπωσίασε
με την τεράστια πρωτοποριακή δουλειά που κάνει στο χώρο του εργαστηρίου της
ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ Κατερίνης. Μήπως ενδιαφέρεται κάποιος σχολικός σύμβουλος της ειδικότητάς
του ή κάποιο «στέλεχος» της διεύθυνσης σπουδών του υπουργείου παιδείας να
ενημερωθεί για το τι εστί εργαστηριακός καθηγητής ΤΕ1 και ποιες γνώσεις
παρείχαν οι Σχολές Εργοδηγών;
Η Σούζη η Μάνου και ο Νώντας ο
Σμιτθιάς δικαιολογημένα έθεσαν με
αγωνία το ζήτημα των αναθέσεων στην ειδικότητά των Σχεδιαστών, όπου ο κάθε
διευθυντής κάνει ό,τι θέλει και τα όργανα της διοίκησης και παιδαγωγικής
καθοδήγησης ερμηνεύουν όπως μπορούν τα ισχύοντα φοβούμενοι να εκφράσουν την
παιδαγωγική τους γνώμη για το ζήτημα της ανάθεσης του μαθήματος στους συναδέλφους
του κλάδου ΤΕ1, προτιμώντας την σιγουριά της νομοθετικής ασάφειας και της
αδράνειας!
Έκπληκτοι μείναμε με την καταγγελία
συναδέλφων ότι το ΤΕΙ Κοζάνης έχει
προχωρήσει σε επιμόρφωση συναδέλφων του κλάδου μας, που υπηρετούν ως μόνιμοι
εκπ/κοί σε διάφορα σχολεία του ΟΑΕΔ και του Υπ. παιδείας της Βόρειας Ελλάδας
και μάλιστα με υπέρογκα δίδακτρα (ακούστηκαν ποσά 6-8.000 ευρώ!). Το επίδικο
ζήτημα είναι ότι τους υπόσχονται ότι η βεβαίωση που θα τους χορηγηθεί θα
χρησιμοποιηθεί για να καταταχτούν στο κλάδο ΠΕ17, ΠΕ18 στα πλαίσια της
ανενεργού διάταξης του άρθρου 14 Ν. 2817/2000!!!
Η
ρύθμιση αυτή ήταν αποτέλεσμα της δράσης του Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ και απαίτηση όλων
των συναδέλφων για καθολική εξομοίωση χωρίς διακρίσεις. Για αυτό η πολιτική
ηγεσία του υπουργείου οφείλει να ενεργοποίηση άμεσα τη διάταξη αυτή και να μην
επιτρέπει σε κάποιους επιτήδειους να μετατρέπουν τους συναδέλφους μας σε
πελάτες παρέχοντάς τους έωλες προσδοκίες.
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ:
Διάχυτη ήταν η ικανοποίηση των συναδέλφων από την ενημερωτική συνάντησή μας, ύστερα από
αρκετά χρόνια και το θετικό κλίμα που υπήρξε κατέληξε σε αποφάσεις, όπως:
- Επανασυγκρότηση του Παραρτήματος ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
της ΠΕΤΕΕΜ με έδρα τη Θεσσαλονίκη, γι’ αυτό το λόγο ορίστηκαν οι συνάδελφοι Σμιτθιάς Επαμεινώντας, Χαρά Δαμιανίδου, Μάνου Σούζη και Μπέλου
Ελένη.
- Διεξαγωγή τοπικών
αρχαιρεσιών για την εκλογή της Γραμματείας του Παραρτήματος σύμφωνα με το
άρθρο 20 του καταστατικού.
- Την οργάνωση ημερίδας στον Ευκλείδη για την
εργαστηριακή εκπαίδευση στην ΤΕΕ
και με επιδίωξη συνεργασίας με τις πέντε ΕΛΜΕ και τις ΕΛΤΕΕ της
Θεσσαλονίκης και των σχολικών μονάδων του συγκροτήματος.
- Την ενημέρωση
όλων των σχολείων και των συναδέλφων για την λειτουργία του παραρτήματος
Κανένας συνάδελφος,-σα δεν υπογράφει ή αποδέχεται υπηρεσιακά κάποια μεταβολή
αν δεν ενημερωθεί από το Δ.Σ. και τον Νομικό μας σύμβουλο Σαραφιανό Δημήτρη και
την Καλλιτζάκη Ειρήνη της ΟΛΜΕ. Με την συγκρότηση του παραρτήματος θα
οργανώσουμε και εδώ στη Θεσσαλονίκη την νομική μας άμυνα έναντι όσων
επιβουλεύονται, το δικαίωμα στη συνέχεια της εργασίας των συναδέλφων μας.
Την επομένη Σαββάτο 18-2-2012 το
πρωί, η αντιπροσωπεία του Δ.Σ. μαζί με τη συναδέλφισσα Βάσω Λαϊου παρακολούθησε
στον Ευκλείδη συζήτηση μεταξύ συναδέλφων, με θέμα «εναλλακτικές μορφές κοινωνικής δράσης» απέναντι στα
μνημόνια, που οργάνωσαν και με τη συμμετοχή της συναδέλφου του κλάδου μας Μπέλου Ελένης πρωτοβουλιακά οι
συνάδελφοι.
Τέλος, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τη
συναδέλφισσα Βάσω Λαϊου του
10ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης ΠΕ17, για την
βοήθεια που μας έδωσε στην προσπάθειά μας να έχει επιτυχία η εκδήλωσή μας, η
οποία ......
δεν ξέχασε την εκπαιδευτική «καταγωγή» της δηλ.απο ποιον κλάδο
προέρχεται, κάτι που άλλοι εύκολα έχουν ξεχάσει και μάλιστα μετατρέπονται και
σε πολέμιοι του κλάδου.
ΥΓ.1. Δεν προλάβαμε να επιστρέψουμε από την Θεσσαλονίκη
και τα αρνητικά γεγονότα στην ΤΕΕ άρχισαν, δυστυχώς, να μας δικαιώνουν.
Συγκεκριμένα κατά τη συνεδρίαση της 21ης Φεβρουαρίου 2012, του Δ.Σ.
του ΟΑΕΔ, η εκπρόσωπος του
Υπουργείου Παιδείας, παρουσίασε επίσημα την νέα πρόταση νόμου για την Τεχνική
Εκπαίδευση του ΟΑΕΔ και ΝΠΔΔ. Από την πρόταση διαπιστώνονται (σύμφωνα με την
ανακοίνωση της ΟΕΛ-ΟΑΕΔ), τα εξής:
Οι ΕΠΑΣ ενώ
εξακολουθούν να λειτουργούν υποβιβάζονται όμως από το τυπικό σύστημα της
Δημόσιας Δ/θμιας Εκπ/σης στο μη τυπικό σύστημα κατάρτησης για αποφοίτους Γ/σίου
ΙΙ.
Υ.Γ. 2. Στο άρθρο
17 που καθορίζει τις αρμοδιότητες των ΕΠΑ.Σ άλλων Υπουργείων ή ΝΠΔΔ, εκτός του
παιδείας δηλαδή, αναφέρεται ότι: «με
τη λήξη του διδακτικού έτους 2011-2012 μετατρέπονται, αυτοδικαίως, σε φορείς παροχής μεταγυμνασιακής αρχικής επαγγελματικής
κατάρτισης που ανήκουν στη μη τυπική εκπαίδευση».
Υ.Γ.3. Στο νόμο αυτό καθορίζει ότι οι ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ και
των άλλων ΝΠΔΔ υπάγονται στις Περιφερειακές Επιτροπές Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης (άρθρο 7 Ν. 3879/2010) με την συμμετοχή του Περιφερειακού Δ/ντή
Εκπαίδευσης .
Υ.Γ. 4. Στις Περιφερειακές Επιτροπές Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης θα υπάγονται και το Τεχνολογικό Λύκειο και το 4ο έτος
ειδίκευσης του υπουργείου Παιδείας.
Υ.Γ. 5. Τα όποια επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του
4ου έτους ειδίκευσης του Τεχνολογικού Λυκείου, των ΕΠΑΣ, της
μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ) θα
χορηγούνται από τον ΟΕΕΚ του ν. 2009/92
Συμπέρασμα:
Υ.Γ.6-α. Η ΤΕΕ στο σύνολό της (κάθε τύπο σχολείου και φορέα
παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης), μεταβιβάζεται ουσιαστικά στις περιφέρειες
της χώρας, όπου οι υποδομές θα είναι κοινές ανάλογα με την περίπτωση, όπως και oi εκπαιδευτικοί
ως κρατικοί υπάλληλοι πλέον, όπου θα ασκούν το διδακτικό τους έργο ανάλογα με τις
ανάγκες και τις συνθήκες που θα διαμορφώνονται (προγράμματα, ωράρια
εκπαιδευτικών, εργαστηριακός εξοπλισμός, καταργήσεις κλάδων και ειδικοτήτων,
ΣΔΙΤ, κ.α.) σε κάθε φορέα και τύπο σχολείου.
Υ.Γ.6-β. Προ των πυλών πλέον είναι
και αποχαρακτηρισμός των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε εκπαιδευτές του Ν. 2009/92, όσων θα ανήκουν σε αυτό το νέο δίκτυο της ΤΕΕ που νομοθετείται, με αλλαγή
των σχέσεων εργασίας δηλαδή αύξηση του διδακτικού
ωραρίου, των καθηκόντων κ.λ.π.
Υ.Γ.6-γ. Φτιάχνουν ένα νέο πεδίο βολής για όλους μας
(εκπαιδευτικούς, νέα γενιά, κοινωνία), με στόχο την κατάργηση κάθε εργασιακού
δικαιώματος, την ελαχιστοποίηση των προσόντων και του κόστους εκπαίδευσης (με
τα διάφορα πιστοποιητικά κατάρτισης που θα χορηγούν), για τη μεγιστοποίηση της
εκμετάλλευσης της παιδικής εργασίας ακόμα και πιο άγρια εκμετάλλευση απο τη
μαθητεία.
Πρόκειται
για εκπαιδευτικές πολιτικές και υλικά που παραπέμπουν στον Μεσαίωνα. Θα τους
αφήσουμε;
Από το Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και αντάξια του χώρου, όπου δεν θα θίγεται η αξιοπρέπεια κανενός συναδέλφου, υπηρεσιακού κ.λ.π. παράγοντα με την ελευθερία της γνώμης που δίνει η κοινωνική και ελεύθερη δικτύωση του ιστοχώρου μας.
Ευχαριστούμε
Από το Δ.Σ. ΠΕΤΕΕΜ