Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Για το Μάθημα ΤΠΕ στην Α΄ Τάξη ΕΠΑ.Λ - Συμπληρωματικές Αναθέσεις ΤΕ01

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΚΛΑΔΟΥ ΤΕ1­ ΠΑΤΕΣ-ΣΕΛΕΤΕ
Πρ. Δ/νση Ταχ. Αλληλογραφίας:                                                              

ΑΘΗΝΑ 11-9-2013
Αριθ. Πρωτ.52
 
Γραφεία: ΟΛΜΕ                                                                                        
Κορνάρου 2 & Ερμού- ΑΘΗΝΑ  
http://peteem1.blogspot.com/                                                                            
Τηλ. Επικοινωνίας: 6977982673 & 6973804297

              ΠΡΟΣ
1.    Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων 
           Κ. Αρβανιτόπουλο
2.    Υφυπουργό Παιδείας
κ. Σ. Κεδίκογλου 
3.    Γραμματέα Υπουργείου 
κ. Β. Παπάζογλου
      4. κ. Ειδικό Γραμματέα
                           Σωτ. Γκλαβά
4.    Διεύθυνση Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης (ΤΜΗΜΑΤΑ Β-Γ-Δ)
                                        ΑΘΗΝΑ
5.    ΟΛΜΕ – ΟΛΤΕΕ - Σχολεία - ΜΜΕ
  
ΣΧΕΤΙΚΑ:  1) την με αρ. πρωτ. 118842/Γ2/17-09-2008 Υ.Α. (ΦΕΚ 1984 Β΄) «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2) την υπ. αριθ. 7980/Γ2/21-01-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ 129 Β’) σχετικά με την τροποποίηση των αναθέσεων μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΤΕ01
ΘΕΜΑ: Μάθημα ΤΠΕ στην Α΄ Τάξη ΕΠΑ.Λ - Συμπληρωματικές Αναθέσεις ΤΕ01
Είναι ποτέ δυνατόν;

Οι μαθητές της Α' Τάξης του Γενικού Λυκείου να διδάσκονται το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής ως εργαστηριακό, ενώ οι μαθητές της Α' τάξης του ΕΠΑ.Λ. να διδάσκονται το μάθημα Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών ως θεωρητικό
Υπάρχει ποικίλο υλικό για να διδαχθεί το μάθημα ανάλογα την ειδικότητα σε εργαστηριακούς χώρους, ώστε οι μαθητές να εξοικειώνονται με περιβάλλοντα και λογισμικά που αφορούν τον τομέα ειδίκευσης και τον τρόπο χρήσης και εφαρμογής τους.



Με ποιο σκεπτικό στον Τομέα Οικονομίας Διοίκησης θα διδάσκονται οι μαθητές 4 ώρες θεωρητικά τις ΤΠΕ, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να εξοικειωθούν με την σύγχρονη τεχνολογία, με λογισμικά γενικής χρήσης, εφαρμογές γραφείου κ.α.
Υπάρχουν έμπειροι εκπαιδευτικοί που έχουν κάνει επιμορφώσεις και διαθέτουν πείρα στην ενσωμάτωση των ΤΠΕ, για να διδάξουν το παραπάνω μάθημα, αλλά και έμπειροι εργαστηριακοί καθηγητές με προσόντα,  που μπορούν να υποστηρίξουν την ένταξη των ΤΠΕ σε όλους τους Τομείς και τις ειδικότητες.



Την στιγμή που γράφονται αυτά, οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου, εκπαιδεύονται στην επιμόρφωση β΄ επιπέδου με προγράμματα των ΤΠΕ (λογισμικά, περιβάλλοντα μάθησης, chat, forums, search engines, εφαρμογές γραφείου, εφαρμογές πολυμέσων και ιστοσελίδων, ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες και λεξικά) σε εργαστηριακούς χώρους με τεχνικούς υπεύθυνους.
Η ένταξη των ΤΠΕ στο σχολείο περιλαμβάνει την ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών σε σχέση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Είναι άμεση η ανάγκη οι μαθητές να εργάζονται πάνω στις ΤΠΕ και να δημιουργούν μέσω αυτών και όχι να τις ακούν θεωρητικά, ιδιαίτερα στα ΕΠΑ.Λ., όπου οι μαθητές έρχονται για να εκπαιδευτούν στο τεχνικό μέρος και όχι να εξασκήσουν την αίσθηση της ακοής.
Τέλος, κατά την τελευταία εικοσαετία, όλη η προσπάθεια ένταξης των ΤΠΕ στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στηρίχθηκε σε ποικίλα λογισμικά μέσω των έργων "Μνηστήρες", "Οδύσσεια", "Ε42", ""Κίρκη", "Σειρήνες", τα οποία διδάσκονταν στα εργαστήρια και ήταν χαρακτηρισμένα ως εργαστηριακά μαθήματα.
Καλύτερα το μάθημα να ονομάζονταν Εφαρμογές Πληροφορικής και να περιείχε το παλιό πρόγραμμα με νέες διαστάσεις για τους τομείς ειδίκευσης και όχι να καταργείται το πεδίο των εφαρμογών στους Η/Υ σε μαθητές που θα αποφασίσουν ποια ειδικότητα του τομέα θα επιλέξουν στις επόμενες τάξεις χωρίς να έχουν έρθει σε επαφή με τους υπολογιστές στη πάρξη! 

Ύστερα από όλες αυτές τις παραλήψεις στις αναθέσεις μαθημάτων στην Α’ ΕΠΑΛ, πρέπει και στον κλάδο ΤΕ01 και ειδικότερα στις ειδικότητες: ΤΕ01-13 (πληροφορικής), ΤΕ01-1 Σχεδιαστών, ΤΕ01-5 (Δομικοί), κ.α., να γίνουν συμπληρωματικές αναθέσεις ως εξής: 

  1. Το μάθημα ΤΠΕ στην Α΄ Τάξη ΕΠΑ.Λ να μετατραπεί σε εργαστηριακό, όπως και στο Γενικό Λύκειο με 1η ανάθεση και στους ΤΕ01-13.
  2. Να αρθεί ο αποκλεισμός των καθηγητών ΤΕ01 απο το μάθημα της «Ερευνητικής εργασίας (Project)» στο Επαγγελματικό Λύκειο.
  3. Να συμπληρωθούν σε 2ης ανάθεση τα μαθήματα που δίδασκαν πριν τη 118842/Γ2/17-09-2008 Υ.Α, οι εκπαιδευτικοί εργαστηρίων του κλάδου όλων των ειδικοτήτων ΤΕ01, άρθρου 14 Ν.1566/85.
  4. Οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων Σχεδιαστών και Δομικών πρέπει να δίδονται όλα τα σχέδια Α’ τάξης ΕΠΑΛ όλων των κύκλων επιλογής προσανατολισμού σε 1η ανάθεση.

Θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο να γίνει άμεσα  θεραπεία των αποφάσεων αυτών για την αποκατάσταση των εκπαιδευτικών του κλάδου μας με την έναρξη του νέου διδακτικού έτους, έως ότου σας καταθέσουμε τις συνολικές μας προτάσεις για τις αναθέσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και αντάξια του χώρου, όπου δεν θα θίγεται η αξιοπρέπεια κανενός συναδέλφου, υπηρεσιακού κ.λ.π. παράγοντα με την ελευθερία της γνώμης που δίνει η κοινωνική και ελεύθερη δικτύωση του ιστοχώρου μας.
Ευχαριστούμε
Από το Δ.Σ. ΠΕΤΕΕΜ