Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

ΑΡΘΡΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΕΤΕΕΜ, ΚΩΣΤΑ ΚΟΡΔΑΤΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ

Με αφορμή των εκλογών στο ΚΥΣΔΕ (7-11-2012)
«Οι εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ στο και 5’»
Του Κώστα Κορδάτου*
Υπ. Αιρετού-ΚΥΣΔΕ
Η δομή, οργάνωση και λειτουργία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης [ΤΕΕ] βρίσκεται πίσω από τις πραγματικές ανάγκες μιας οικονομίας που θα παράγει πλεονάσματα υπέρ της ελληνικής κοινωνίας. Τα προγράμματα σπουδών είναι έξω και πέρα από τα σύγχρονα και αποδεκτά δεδομένα της τεχνικής επιστήμης, με αποτέλεσμα τα σχολεία σήμερα να αποτελούν πεδίο άσκησης επί χάρτου της γραφειοκρατικής αναποτελεσματικότητας.
Σε κάθε νέα σχολική χρονιά μετά το χαιρετιστήριο του αρμόδιου υπουργού προς τους εκπαιδευτικούς, στην ΤΕΕ αρχίζει ο «αλληλοσπαραγμός» για μια "θέση στον ήλιο". Ποιος κλάδος δηλαδή θα πάρει το μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των αναθέσεων μιας ιεραρχικής ταξινόμησης-καθήλωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού! Στις περισσότερες δε περιπτώσεις το τελευταίο θέμα που απασχολεί την συντεχνιακή διαπλοκή μιας ομάδας που λειτουργεί ως «πολιορκητικός κριός», σε κάθε απόφαση και χωρίς να τους αφορά η άρτια εκπαίδευση των μαθητών των ΕΠΑΛ, και ΕΠΑΣ.
Με λίγα λόγια στα δημόσια σχολεία της ΤΕΕ επικρατεί έναν αλαλούμ, μια Έωλη αντίληψη στον τομέα της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού βλέποντας το δένδρο και χάνουν το δάσος, νοοτροπία που συντηρεί χρόνια τώρα το υπουργείο παιδείας και οι διάφοροι μανδαρίνοι της διεύθυνσης σπουδών σε βάρος μιας αναβαθμισμένης τεχνικής εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όφελος των παιδιών των χαμηλολαϊκών κοινωνικών στρωμάτων της χώρας μας.
    Τα χρόνια πέρασαν και τίποτε δεν έχει αλλάξει στην ΤΕΕ.
Η παρουσία μας στο χώρο ποτέ δεν κινήθηκε στη λογική της διάσπασης και του διαχωρισμού της ΤΕΕ από την γενική εκπαίδευση, ίσα-ίσα που έχουμε γίνει εγγυητές με τη συλλογικής μας δράση της ενότητας του κλάδου παρά τις όποιες επιφυλάξεις μας για τις θέσεις της ΟΛΜΕ και του χειρισμού της σε γενικότερα και ειδικότερα θέματα των ειδικοτήτων και κλάδων. Οι αιρετοί είναι....
ακόμα πιο μακριά από τους συναδέλφους μας της ΤΕΕ, κάτι σαν πολιτικοί άνευ χαρτοφυλακίου!
Κάθε φορά υπηρετούνται σκοπιμότητες, οι νόμοι εφαρμόζονται επιλεκτικά ενώ σε πολλές περιπτώσεις καταλύονται δικαιώματα εκπαιδευτικών, όπως των εργαστηριακών, πληροφορικών, κοινωνικών υπηρεσιών, φυσικών επιστημών κ.α. μεθοδεύσεις που οδηγούν σε ανασφάλεια στην οργανική θέση των εκπαιδευτικών με τον κίνδυνο σήμερα της εργασιακής εφεδρείας. Όπου μέσου αυτής ετοιμάζονται απολύσεις εκπαιδευτικών από τις περισσότερες ειδικότητες της ΤΕΕ. Υπάρχει και η εκδοχή μέρος συναδέλφων να διατεθεί στα περιφερειακά ΙΕΚ της αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων για τη στελέχωσή τους με ότι αρνητικά συνεπάγεται με αυτό.
Η αδράνεια και αδιαφορία για το παρόν και το μέλλον μας ως εκπαιδευτικοί στη ΤΕΕ πρέπει να λάβει τέλος, διότι η συνέχιση θα επιτρέψει στους τροϊκανούς εγχώριους υπαλλήλους των ξένων κατακτητών της χώρας να μας δείξουν άμεσα την έξοδο όλων των ειδικοτήτων από τη δημόσια εκπαίδευση. Όταν κλείσουν τα περισσότερα ΕΠΑ.Λ καταργείται και η οργανική μας θέση και τότε δεν μας σώζει κανένας «μπάρμπας με κορώνη».
Νέο Τεχνολογικό Λύκειο;
Οι κυβερνήσεις την προηγούμενη περίοδο προσπαθώντας να χρυσώσουν το χάπι ότι δήθεν αναβαθμίζουν την ΤΕΕ, εφαρμόζοντας σαφείς ευρωπαϊκές οδηγίες. Με αυτό τον τρόπο οδήγησαν σε πλήρη απαξίωση του θεσμού αφού τα προγράμματα των σχολείων υστερούν έναντι των πραγματικών απαιτήσεων των τεχνών και των επαγγελμάτων. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι συνάδελφοι της πληροφορικής που αντί της εκπαιδευτικής αξιοποίησής τους η διοίκηση τους «μεταχειρίζεται» ουσιαστικά ως γραμματεία του σχολείου ενώ μείωσε και τις ώρες των μαθημάτων τους!  
Γνωρίζουμε ότι οι ειδικότητες που θα υπάρχουν στο «νέο» τεχνολογικό λύκειο (που θα πάει στη βουλή), δεν θα ξεπερνούν τις 28! Αυτές θα αναπτύσσονται σε 13 τμήματα σε ένα ουδέτερο περιεχόμενο προγράμματος για ΤΕΕ, που θα καταργεί ουσιαστικά την τεχνική ειδικότητα στο σχολείο και θα την αντικαθιστά με κάποιες διευρυμένες γνώσεις-χωρίς δεξιότητες. Με όχημα τις δήθεν καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας και  τα project, αντί του σχολικού εργαστηρίου, γίνεται πλέον καθαρό και στον κάθε δύσπιστο συνάδελφο ότι οι πρακτικές εφαρμογές και οι δεξιότητες δεν θα αποτελούν αναγκαία συνθήκη εξάσκησης για απόκτηση ειδικότητας.
Μάλλον ξεπερνούν το αρχικό εμπόδιο με τις ενιαίες γενικές γνώσεις της Α΄τάξης των ΕΠΑ.Λ (αρχική απαίτηση της UNESCO για την πρώιμη ειδίκευση!!!!), βάζοντας κάποια μαθήματα επαγγελματικής κατεύθυνσης από το πρώτο έτος του Τ.Λ. για να μπορούν να ιδρύουν και οι διάφοροι οργανισμοί και οι ιδιώτες σχολεία τριετούς φοίτησης. Δηλαδή θα δούμε Τ.Λ. και στον ΟΑΕΔ, στο Ναυτιλίας μη δούμε και στη ΠΑΣΕΓΕΣ και ΓΣΕΕ! Όπου αυτό σημαίνει ότι οι πανελλαδικές μεταφέρονται στην ανταποδοτική ειδίκευσης (ΙΕΚ) μακριά από τη β/θμια και αυτό θα μετατραπεί ως προπαρασκευαστικό  έτος για την τριτοβάθμιας εκπαίδευση μέσου των πιστωτικών μονάδων (credits).
Το 4ο έτος ειδίκευσης «φιλέτο» στο δίκτυο των ΙΕΚ των περιφερειών και των ιδιωτών (βλέπε ΕΣΠΑ-ΣΔΙΤ)
Οι οδηγίες των δανειστών είναι σαφείς: «λιγότερο κόστος στη λειτουργία των δομών του δημοσίου». Επιδιώκουν την ακόμη παραπέρα διάσπαση της ΤΕΕ με την δημιουργία ενός δικτύου τεχνολογικών Λυκείων έξω από το παιδείας, από διάφορους οργανισμούς, όπως Ναυτιλίας, Υγείας, Αγροτικής ανάπτυξης, Εργασίας, τουρισμού κ.α. για να υλοποιούν πιο ευέλικτα τις Συμπράξεις Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), για τη μείωση των δημόσιων δαπανών, δεσμεύσεις της εσωτερικής τρόικας σε αυτή του εξωτερικού!
Πολύ φοβούμαστε ότι στο σημείο αυτό θα ανθίσουν οι χορηγίες σε κάθε περιοχή, αφού τα οικονομικά των περιφερειών δεν θα μπορούν να στηρίξουν το θεσμό αυτό (υπάρχει το πρόσφατο γεγονός της άρνηση της Περ. Δυτ. Ελλάδας να υπογράψει το πρωτόκολλο παραλαβής των ΙΕΚ από το Υπουργείο Παιδείας).
Εμείς δεν μπορεί να μην απαντήσουμε σε όσα αυτοί σχεδιάζουν.
Η αμάθεια και ο λειτουργικός τεχνολογικός αναλφαβητισμός, που προωθούν με πολλούς τρόπους, σε συνάρτηση με το κλείσιμο όλων των περιφερειακών ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και την συγχώνευσή τους στα αστικά κέντρα, θέλουν να επιβάλουν στη νέα γενιά έναν υποβαθμισμένο τρόπο ζωής. που θα τους οδηγεί ως ανειδίκευτους στην «αγκαλιά» των επιχειρήσεων χωρίς δικαιώματα. Βορά στην αγορά των γερακιών, για ένα κομμάτι ψωμί.
Οι αναγκαίες συμπληρωματικές γνώσεις και δεξιότητες που θα χρειάζονται για την απόκτηση ειδικότητας αυτές μεταφέρονται σε ένα 4ο έτος ειδίκευσης και κατάρτισης στα ΙΕΚ των περιφερειών και όχι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Η τρικομματική κυβέρνηση παραδίδει στους ιδιώτες (κοινωνικοί εταίροι λέγονται τώρα) τις υποδομές και τον εξοπλισμό των ΣΕΚ στην ελεύθερη αγορά (φιλέτο στους μεγαλοσχολάρχες), για την εφαρμογή προγραμμάτων κατάρτισης και τη στήριξη των ιδιωτικών πολυτεχνικών κολεγίων με το ροκάνισμα του ΕΣΠΑ! Η μαθητεία του δυϊκού Γερμανικού συστήματος (βλέπε ΟΑΕΔ) θα γενικευθεί με το Τεχνολογικό Λύκειο και θα διαμορφώνει τις νέες ελαστικές συνειδήσεις εργαζομένων στα νέα παιδιά για την ιδεολογική, κοινωνική και οικονομική τους χειραγώγηση.
Για το λόγο αυτό θέλουν του καθηγητές πένητες για να τρέχουν πίσω από τις επιδοτήσεις των επιχειρήσεων (βλέπε ΕΣΠΑ) για την συμπλήρωση του μισθού τους και της υποταγής τους (αυτό στον ΟΑΕΔ το έχουν καταφέρει).
Υπάρχει άλλος δρόμος;
Ένα σύγχρονο πολυτεχνικό σχολείο που θα συνδέει επί της ουσίας την θεωρία με την πράξη μέσα στο δημόσιο σχολικό εργαστήριο μπορεί να βγάλει σήμερα την ΤΕΕ από τα αδιέξοδα που την έχουν φέρει οι πολιτικές των τεχνολογικών και ιδεολογικών εξαρτήσεων της χώρας μας από την ΕΕ των πολυεθνικών.
Μεταβατικά έως ότου ενιαίοποιηθούν η γενική με την τεχνική εκπαίδευση απαιτούμε την εξασφάλιση της ισότιμης αντιμετώπισης των καθηγητών των τεχνικών ειδικοτήτων χωρίς συντεχνιακές παρωπίδες και μάλιστα με μεγάλη προσοχή για την ιδιαιτερότητα του χώρου της ΤΕΕ.
Ας προσέξουν οι συνάδελφοι, που καθημερινά στα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΣΕΚ αγανακτούν με όσα τους συμβαίνουν, βλέποντας και ζώντας την αδιαφορία των αιρετών και  τις αδικίες που γίνονται, ποιους τελικά θα εκλέξουν στο ΚΥΣΔΕ. Τούτη τη φορά κρίνεται η ίδια η παρουσία μας στο δημόσιο σχολείο ως μόνιμοι καθηγητές.
Πρέπει να γυρίσουν την πλάτη τους σε αυτούς που στηρίζουν τις μνημονιακές πολιτικές των κομματικών τους διοικήσεων και θα συνεχίσουν και τώρα με την εργασιακή εφεδρεία που είναι προ των πυλών. Πότε ήταν δίπλα μας όλοι αυτοί; Πότε νοιάστηκαν για τον μάχιμο συνάδελφο που το αφαίρεσαν το ωράριο και τον εκβιάζουν; Δεν γνωρίζουν το «όργιο» που γίνεται με τις αναθέσεις και τις διαλυτικές παρεμβάσεις της διεύθυνσης σπουδών του υπουργείου μαζί με την παραδιοίκηση-καμόρα που υπάρχει; Πότε απαίτησαν την εφαρμογή των προδιαγραφών και κανονισμών του υπουργείου για τα συγκρότηση και λειτουργία των εργαστηρίων, που ισχύουν; Μήπως δεν γνωρίζουν ότι καθηγητές και μαθητές στοιβάζονται σε αποθήκες αντί εργαστηρίων; Για τα κενά των διορισμών και μεταθέσεων τα οποία «μαγειρεύουν» στους διαδρόμους του υπουργείου τι έχουν να πουν στους συναδέλφους οι απερχόμενοι αιρετοί του ΚΥΣΔΕ; Για να πάρει κάποιος απόσπαση για σοβαρούς λόγους γιατί πρέπει να περάσει από την κομματική τους κρησάρα;
Ως πότε το 30% του κλάδου δεν θα εκφράζεται στο ανώτατο υπηρεσιακό συμβούλιο και μάλιστα σήμερα που θα ξεκινήσει η «σφαγή των αμνών» με επιδίωξη τους από την ΤΕΕ;
Συνάδελφοι
Στόχος όλων αυτών είναι να συρρικνώσουν την ΤΕΕ, μειώνοντας τις δαπάνες για τους τροϊκανούς και να οδηγήσουν το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών  έξω από τα σχολεία μας. Η εργασιακή εφεδρεία είναι απόλυση και θα μπει πρώτα στο χώρο των τεχνικών γιατί οι κυβερνώντες τον θεωρούν ως τον αδύναμο (εύκολο) κρίκο για να την εφαρμόσουν. Ήδη στο πολυνομοσχέδιο για το τεχνολογικό λύκειο αν δεν αντιδράσουμε «θα κλάψουν μανούλες» και τότε θα είναι αργά!
Πρέπει οι συνάδελφοι της ΤΕΕ να πουν ένα μεγάλο ΟΧΙ στους εκπροσώπους της συγκυβέρνησης στην εκπαίδευση και να δώσουν δύναμη σε εκείνους που εκ πεποιθήσεως υπηρετούν, αγωνιστικά για χρόνια με συνέπεια και με ανιδιοτέλεια το εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό κίνημα χωρίς προαπαιτούμενα, εξαρτήσεις και με όποιο προσωπικό κόστος.
Συνάδελφοι ο «κόμπος έφτασε στο χτένι» δεν πάει άλλο. Οι περικοπές των δαπανών γεννούν τα 25αρια και 30αρια τμήματα, την υποβάθμιση της εργαστηριακής εκπαίδευσης, την  κατάργηση νέων διορισμών συναδέλφων, ταυτόχρονα  εντατικοποιούν την εργασία μας, υποβαθμίζουν την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και βάζουν σε κίνδυνο ακόμα και την σωματική ακεραιότητα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων έχουν θέση στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση
   Θεωρούμε ότι η βασική αρχή, «όλοι οι κλάδοι και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών β/θμιας εκπαίδευσης πρέπει να έχουν 1η ανάθεση στη διδασκαλία μαθημάτων της ειδικότητάς τους, ώστε με βάση αυτά να μπορούν να διορίζονται, να έχουν μόνιμη οργανική θέση και να μετατίθενται» είναι σωστή και θα δώσει λύσεις στα αυτονόητα, που μας ταλαιπωρούν χρόνια.
   Να σταματήσει επιτέλους το κυνήγι των μαγισσών μεταξύ κλάδων και ειδικοτήτων. Ο αιρετός από τη μεριά της αγωνιστικής πτέρυγας του κλάδου με έναν δίκαιο τρόπο και απαίτηση από την διοίκηση μαζί με τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ, θαρρετά και με ειλικρίνεια θα προσπαθεί να εξασφαλίσει την συνύπαρξη και τη συνέχεια σε οργανικές θέσεις στη μόνιμη και σταθερή εργασία, όλων των συναδέλφων των τεχνικών επαγγελματικών ειδικοτήτων χωρίς διακρίσεις.
 Όλοι οι κλάδοι και οι ειδικότητες που έχουν θέση στην παραγωγική διαδικασία είναι ταυτόχρονα απαραίτητοι και με τον διακριτό ρόλο του καθενός στη δημόσια ΤΕΕ. Δεν θα δεχθούμε καμία υπεραριθμία καμία μετακίνηση εκτός ΠΥΣΔΕ. Αιτία «πολέμου» το απαράδεκτο καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας! Να κάνουμε μπλακ άουτ στο ΚΥΣΔΕ σε κάθε συνεδρίαση για τυχόν απολύσεις σε εφαρμογή των μνημονίων, που και τα τρία κόμματα συμφωνούν και με θράσος ζητούν και την ψήφο των εκπαιδευτικών για να την κάνουν πράξη στην εκπαίδευση.

Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί από την πλευρά μας στο χώρο των εργαστηρίων που τόσα προβλήματα έχουν συσσωρευτεί με ευθύνη του υπουργείου και του Π.Ι., όπως επίσης και των κυβερνητικών παρατάξεων, που ταλανίζουν τους συναδέλφους αφού για χρόνια τώρα στηρίζουν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και τα υποβαθμισμένα προγράμματα σπουδών στη ΤΕΕ και μάλιστα με το «διαίρει και βασίλευε». Αλήθεια τα παιδιά των ΕΠΑΣ δικαιούνται βιβλία; Τι έκαναν γι’ αυτό το θέμα οι εκπρόσωποί μας; Γιατί δεν περνάνε και από κανένα τεχνικό σχολείο προεκλογικά;
Συνάδελφοι
Μην δηχθείτε να σας παρασύρουν ορισμένοι με την ατομική δήθεν λύση. Αυτό επιδιώκει ο κυβερνητικός γραφειοκρατικός συνδικαλισμός των αιρετών της διοίκησης.
Εμείς είμαστε απέναντι από όλα αυτά! Κόντρα σε όλους και για όλα! Με κάθε προσωπικό και συλλογικό κόστος.

Ενωμένοι διαπραγματευόμαστε, διασπασμένοι παρακαλάμε.
«Ο καιρός γαρ εγγύς…»

*Ο Κώστας Κορδάτος είναι Πρόεδρος της ΠΕΤΕΕΜ, και υποψήφιος αιρετός για το ΚΥΣΔΕ, με τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ.

Υ.Γ. Ο ιστότοπος της ΠΕΤΕΕΜ θα δημοσιεύει τις απόψεις και τα προγράμματα όλων των συναδέλφων ΤΕ1, κατά την προεκλογική περίοδο για ανάδειξη αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια. Θεωρώντας ότι συμβάλει στον δημοκρατικό διάλογο για την πληρέστερη ενημέρωση των συναδέλφων μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και αντάξια του χώρου, όπου δεν θα θίγεται η αξιοπρέπεια κανενός συναδέλφου, υπηρεσιακού κ.λ.π. παράγοντα με την ελευθερία της γνώμης που δίνει η κοινωνική και ελεύθερη δικτύωση του ιστοχώρου μας.
Ευχαριστούμε
Από το Δ.Σ. ΠΕΤΕΕΜ