Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΑΣ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΤΕ1-01 & 05


    Υ Π Ο Μ Ν Η Μ Α
           ΤΗΣ   
ΛΟΓΟΘΕΤΗ  ΑΠΟΣΤΟΛΙΑΣ
του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ  
εκπαιδευτικού ΤΕ01.05 & ΤΕ01.01
με οργανική θέση στο 1ο ΕΣΠΕΡ.  ΕΠΑ.Λ.  ΑΙΓΑΛΕΩ
κατοίκου ΑΙΓΑΛΕΩ – ΘΗΒΩΝ 449
τηλ. επικοινωνίας  210 5905415
ΠΡΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Ενιαίος Διοικητικός Τομέας
Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Δ/νση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  
ΤΜΗΜΑ Δ'
Ειδικό Γραμματέα κ. Γκλαβά Σωτ.
ΘΕΜΑ : Αναθέσεις μαθημάτων ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.
ΣΧΕΤ. : α) Η υπ’ αριθμ. 118842/Γ2/17-09-2008 Υ.Α. (ΦΕΚ 1984Β΄)
               β) Η υπ’ αριθμ. 119052/Γ2/17-09-2008 Εγκύκλιος της υπηρεσίας σας με οδηγίες
               γ) Η υπ’ αριθμ. 127070/Γ2/03-10-2008 Διευκρινιστική οδηγία της υπηρεσίας σας
               δ) Η υπ’ αριθμ. 140990/Γ2/03-11-2008 Τροποποιητική Υ.Α. της υπηρεσίας σας
               ε) Η υπ’ αριθμ. 112037/16-09-2009 Απάντηση της υπηρεσίας σας προς ΠΕΤΕΕΜ
  
       Σύμφωνα με τις νέες "Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. , ΕΠΑ.Λ. & ΕΠΑ.Σ."  στους Εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, (σχετ α), προκύπτει ότι τα εργαστηριακά μαθήματα, τα σχεδιαστικά μαθήματα καθώς και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων, όπως αυτά αναφέρονται στο υπ’ αριθμ. (1) επισυναπτόμενο  <<Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Α΄ , Β΄ και Γ΄ Τάξης Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.>>, αναθέτονται πλέον σε Α΄ ανάθεση μόνο στους εκπαιδευτικούς των θεωρητικών μαθημάτων (ΠΕ12 & ΠΕ17) με αποτέλεσμα οι εργαστηριακοί εκπαιδευτικοί (ΤΕ01) να μένουν μετέωροι αφού σε αυτούς ανατίθενται μόνο σε Β΄ ανάθεση ένα μικρό μέρος των μαθημάτων αυτών. Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι εκπαιδεύονται από την ΠΑΤΕΣ στη διδασκαλία εργαστηριακών μαθημάτων και προσλαμβάνονται από το υπουργείο για να διδάξουν τα μαθήματα αυτά παράλληλα αποκλείονται από την ανάθεση......
των μαθημάτων αυτών από το ίδιο συγκεκριμένο υπουργείο που τους προσέλαβε για την κάλυψη των 1790 οργανικών θέσεων που προβλέπονται από την παράγραφο 4 του άρθρου 14 του εν ισχύ νόμου 1566/85 προκειμένου να συμπληρώσουν το εκπαιδευτικό προσωπικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με την παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου και νόμου.
       Παράλληλα από την Υ.Α αυτή και σύμφωνα με τις νέες αναθέσεις ουσιαστικά αποκλείονται και οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών αυτών καθώς και το δικαίωμα μετάθεσής τους αφού κατά νόμο (όπως εξάλλου το υπενθυμίζει η οδηγία 3 του σχετ. β που συνοδεύει και ρυθμίζει το σχετ. (α)  η θέση  όπου μπορεί να προσληφθεί  ή να μετατεθεί εκπαιδευτικός καθορίζεται από τις υπάρχουσες προς κάλυψη ώρες διδασκαλίας σε Α΄ ανάθεση. Άρα για κανένα λόγω εκπαιδευτικός ΤΕ01 δεν μπορεί να μετατεθεί μέχρι την συνταξιοδότησή του όπου και αν βρίσκεται και ανεξαρτήτως των αναγκών του. Ακόμα κανένας εκπαιδευτικός ΤΕ01 δεν μπορεί να προσληφθεί ανεξαρτήτως αν έχει τεκμηριώσει αυτό το δικαίωμα (16μηνήτες, 30μηνήτες κλπ) σύμφωνα με άλλους νόμους και Υ.Α. που εξακολουθούν να είναι σε ισχύ.
       Για όλους τους ανωτέρω λόγους, υπήρξε στη συνέχεια μια σειρά διευκρινιστικών οδηγιών και εγκυκλίων προς επούλωση των αρχικά εσφαλμένων που περιέχονταν στην αρχική Υ.Α. (σχετ. α), η οποία επί της ουσίας επιχειρούσε κατάργηση μέρους του Ν. 1566/85 εις βάρος της ομάδας των εκπαιδευτικών ΤΕ01 και επ’ ωφελεία της ομάδας των εκπαιδευτικών ΠΕ17 και ΠΕ12.
       Αρχικά εξεδόθησαν διευκρινιστικές οδηγίες (σχετ. γ), με τις οποίες επιχειρείτο διευκρίνιση    επί   των   προ   ολίγων   ημερών   εκδοθέντων  αρχικών  οδηγιών  του  σχετικού  (β).   Μεταξύ  των
Σελίδα 2 από 3
διευκρινιστικών οδηγιών του σχετ. (γ), υπάρχει η οδηγία 4 σύμφωνα με την οποία ως δεύτερος στο εργαστήριο όταν αυτός απαιτείται θα τοποθετείται εκπαιδευτικός ΤΕ01.  Ωστόσο η οδηγία αυτή έχει δυσκολία εφαρμογής αφού σύμφωνα με την Υ.Α. (σχετ. α) τα περισσότερα εργαστηριακά μαθήματα ο ΤΕ01 δεν τα έχει ούτε σε Α΄ ούτε σε Β΄ ανάθεση.
       Για τη μερική διόρθωση των κακώς κειμένων της Υ.Α. του σχετ (α) και για την εύρυθμη εφαρμογή της οδηγίας 4 του σχετ. (γ), ένα μήνα μετά εξεδόθη η με το σχετ. (δ) νέα Υ.Α. η οποία τροποποιεί την Υ.Α. του σχετ. (α) και σύμφωνα με την οποία νέα Υ.Α. με ένα ασαφέστατο <<δύναται>> αναθέτει τα εργαστηριακά μαθήματα και στους ΤΕ01 σε Α’ ανάθεση ΄΄συμφωνά με τα μέχρι τώρα ισχύοντα.΄΄  Όμως το πότε δύναται και ποια είναι τα μέχρι τώρα ισχύοντα  κάθε Διεύθυνση σχολικής μονάδας το κρίνει κατά το δοκούν και κυρίως σύμφωνα με τον αριθμό εκπαιδευτικών ΠΕ που διαθέτει ο σύλλογος της σχολικής μονάδας που διευθύνει.
       Με τη σχετ. (ε) απάντηση του Υπουργείου σε ερώτημα της Πανελληνίας Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών Εργαστηριακών Μαθημάτων ΤΕ01 διευκρινίζεται ότι: Η Υ.Α. 118842/Γ2/08 καταργεί την Υ.Α. Γ2/967/99 όμως η νέα Υ.Α. 140990/Γ2/08 τροποποιεί την Υ.Α. 118842/Γ2/08 ως προς τις αναθέσεις του κλάδου ΤΕ01. Με την τροποποίηση αυτή οι εκπαιδευτικοί ΤΕ01 πλέον δύναται να παίρνουν τα εργαστήρια ως Α΄ ανάθεση όπως ίσχυε πριν την τροποποίηση. Δηλαδή σύμφωνα με την Υ.Α. Γ2/967/99 που ίσχυε μέχρι την έκδοση της τροποποιητικής (σχετ α) και σύμφωνα με την οποία είχε ακόμα εφαρμογή η Γ2/3325/04-09-1989 εγκύκλιος        
       Μετά την παραπάνω διευκρινιστική απάντηση και με την ισχύ πλέον της Υ.Α. 967/Γ2/99 άρχισαν να ανατίθενται στους ΤΕ01 τα εργαστηριακά μαθήματα της ειδικότητάς τους. Ταυτόχρονα από τα οργανικά κενά δημιουργήθηκαν νέες θέσεις ΤΕ01 και το σχολ. έτος 2010-11 έγιναν νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών ΤΕ01 (επισυναπτόμενο υπ’ αριθμ. 2). Ακόμα οργανικά κενά που παρουσιάσθηκαν προκάλεσαν μεταθέσεις των ΤΕ01 για τα έτη 2011 και 2012 όπως αυτές παρουσιάζονται στα επισυναπτόμενα (3) και (4) αντίστοιχα.
       Ωστόσο ακόμα και μετά από αυτό οι Δ/νσης των μονάδων (Διευθυντές και υποδιευθυντές Σ.Ε.Κ. , ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.) εξακολούθησαν σε πολλές περιπτώσεις να αρνούνται την ανάθεση στους ΤΕ01 στηριζόμενοι στο ασαφές αναφερόμενο <<δύναται>>  της Υ.Α. 140990/Γ2/08.  
       Στη συνέχεια η υπηρεσία σας με το 60270/Γ2/10 έγγραφό της έθεσε ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για να λάβει από τον αρμόδιο Νομικό Σύμβουλο το με αρ. πρωτ, 1983/11  γνωμοδότησε σχετικά με το τι ήθελε να θεραπεύσει ο Υπουργός με την Υ.Α. 140990/Γ2/08. Ωστόσο η γνωμοδότηση αυτή ήρθε να εμπλέξει ακόμα περισσότερο το πρόβλημα των αναθέσεων αφού κάθε εμπλεκόμενη ομάδα εκπαιδευτικών επεξηγεί το πόρισμα κατά το δοκούν.
       Λόγω της εμπλοκής μου, στη διαμάχη που έχει προκύψει σχετικά με τις αναθέσεις. Μιας εμπλοκής που προέρχεται από τις ειδικότητές μου, οι οποίες είναι ΤΕ01.05 (Δομικών Έργων) & ΤΕ01.01 (Σχεδιαστών) αναγκάστηκα τον Απρίλιο του 2012 να υποβάλλω ερώτημα προς την υπηρεσία σας και δια μέσου της Δ/νσης Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας ζητώντας να λάβω εγγράφως αναλυτική απάντηση στο αν λαμβάνω όλα τα εργαστηριακά μαθήματα της ειδικότητάς μου στα ΕΠΑ.Λ. και τα ΕΠΑ.Σ. σε Α΄ ανάθεση. Αντ’ αυτού η Δ/νσης Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας έλαβε από την υπηρεσία σας και εν συνεχεία κοινοποίησε και σε εμένα το υπ’ αριθμ 57986/Γ2/23-05-2012 έγγραφό σας το οποίο απλά με παραπέμπει στο γνωμοδοτικό έγγραφο του Νομικού Συμβούλου χωρίς καμιά περεταίρω έγγραφη αναλυτική ενημέρωση που ζητούσα.
  
                                    ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΚΤΕΘΕΝΤΑ

       Λαμβάνοντας υπόψη:
       α) Το <<Ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ , Β΄ και Γ΄ Τάξης των Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.>> (Αρ. πρωτ. 111276/Γ2/08-10-2007 επισυναπτόμενο 1) καθώς και το <<Ωρολόγιο πρόγραμμα των Α΄ & Β΄ Τάξεων των ΕΠΑ.Σ. (Αρ. πρωτ. 28118/Γ2/04-03-2008 επισυναπτόμενο 5) όπου παρουσιάζονται αναλυτικά κατά τάξη οι ώρες των εργαστηριακών μαθημάτων, οι ώρες των σχεδιαστικών μαθημάτων και οι εργαστηριακές ώρες των μικτών μαθημάτων των ειδικοτήτων μου, δηλαδή αυτής του ΤΟΜΕΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ και αυτή της ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ αντίστοιχα.
Σελίδα 3 από 3
       β) Τις <<Αναθέσεις Μαθημάτων στα ΕΠΑ.Λ.>> (επισυναπτόμενο 6) και τις <<Αναθέσεις Μαθημάτων στις ΕΠΑ.Σ.>> (επισυναπτόμενο 7) όπου παρουσιάζονται αναλυτικά τα μαθήματα που λαμβάνω σε Β΄ Ανάθεση σύμφωνα με το σχετ. (α).
       γ) Την παρουσιαζόμενη διαφορά μεταξύ ΕΠΑ.Σ. και ΕΠΑ.Λ. όπου μαθήματα τα οποία στις ΕΠΑ.Σ. τα λαμβάνω σε Β΄ ανάθεση στα ΕΠΑ.Λ. δεν τα λαμβάνω καθόλου παρά το ότι περιλαμβάνουν την ίδια ύλη.

        Παρακαλώ για την αναλυτική ενημέρωση εμού ως εργαστηριακού εκπαιδευτικού ΤΕ01.05 & ΤΕ01.01  αλλά και όλων αν είναι δυνατών των εργαστηριακών εκπαιδευτικών ΤΕ01, για το ποια μαθήματα τελικά μπορούν να λάβουν  σε Α΄ ανάθεση, ποια σε Β΄ ανάθεση και ποια καθόλου ώστε να ξεκαθαρίσει οριστικά το τοπίο των αναθέσεων για να σταματήσει το παζάρι μεταξύ Δ/ντων και εκπαιδευτικών ΤΕ01 αλλά και πάψουν τα τραγελαφικά που παρατηρούνται στις αναθέσεις, του τύπου ο ΤΕ01.01 (Σχεδιαστών) να λαμβάνει στην ΕΠΑΛ το σχέδιο ειδικότητας της Β’ Τάξης της ειδικότητας των Ψυκτικών και να μην λαμβάνει των άλλων ειδικοτήτων ή τουλάχιστον της αντίστοιχης ειδικότητας των Σχεδιαστών Δομικών Έργων.
       Τέλος παρακαλώ για την κατά το δυνατόν συντομότερη και την απόλυτη σαφή απάντηση του υπευθύνου του τμήματός σας.
  
               Αθήνα 7 Οκτώβρη 2012 
                                                                                                           Με τιμή
                                                                                                                         ……………………………………………
                                                                                                                                ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗ
                                                                                                                        ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΕ01.05  & ΤΕ01.01
  
   
Επισυναπτόμενα:
1.  Ωρολόγια Προγράμματα Α΄ , Β΄ και Γ΄ Τάξης Ημερήσιων ΕΠΑΛ
2.  Διορισμοί Εκπαιδευτικών Δ.Ε. 2010
3.  Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δ.Ε. 2011
4.  Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δ.Ε. 2012 
5.  Ωρολόγια Προγράμματα Α΄ και Β΄ Τάξης ΕΠΑΣ
6.  Αναθέσεις μαθημάτων στα ΕΠΑΛ
7.  Αναθέσεις μαθημάτων στις ΕΠΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και αντάξια του χώρου, όπου δεν θα θίγεται η αξιοπρέπεια κανενός συναδέλφου, υπηρεσιακού κ.λ.π. παράγοντα με την ελευθερία της γνώμης που δίνει η κοινωνική και ελεύθερη δικτύωση του ιστοχώρου μας.
Ευχαριστούμε
Από το Δ.Σ. ΠΕΤΕΕΜ