Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Η διοίκηση έκανε «Αλλαγή» σχολικού περιβάλλοντος σε διευθυντές ΕΠΑ.Σ στη Θεσσαλονίκη!

Όχι δεν ομιλούμε για απομάκρυνση μαθητών από τον σχολικό χώρο για «παραβατική» συμπεριφορά, όπως είθισται να λέγεται, αλλά για αλλαγή περιβάλλοντος με συνοπτικές διαδικασίες σε δύο διευθυντές ΕΠΑΣ (Ευκλείδη και Μοναστηρίου), από το Α’  ΠΥΣΔΕ και αυτό της Ανατολικής Θεσσαλονίκης για να ολοκληρώσουν τον κύκλο των εξυπηρετήσεων προφανώς. Άλλωστε αυτή τη διαδικασία των επιλογών διευθυντών σχολείων έχει καταγγείλει συνολικά και η ΟΛΜΕ. 
Όχι δεν επιστρέφουμε σε εκπαιδευτικό διχασμό αλλά σε «εκτέλεση» θεσμών και αξιών που θα έπρεπε να διαφυλάττονται ως «κόρη οφθαλμού» στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης!
Στα σχολεία παλιότερα μας μάθαιναν ότι κάτι τέτοιο είναι κακό, η πραγματικότητα σήμερα μας μαθαίνει όμως ότι κάτι τέτοιο είναι αναπόφευκτο, όταν μάλιστα ανακαλύπτεται πριν λήξει το σχολικό έτος ότι σε κάποιον διευθυντή έβαλαν μικρότερο βαθμό στη συνέντευξη και έπρεπε να μετακινηθεί-καταταχθεί σε άλλο σχολείο, χαμηλότερων προσδοκιών και στόχων! Για την ικανότητα των διευθυντών, για την μεταμόρφωση της 3ης ΕΠΑ.Σ (Ευκλείδη) Θεσσαλονίκης, του μεγαλύτερου σχολείου, αυτό δεν τους αφορά αφού δεν «διχάζει» κατά την διοίκηση και ορισμένους κολαούζους, αλλά ευνοεί τους μηχανισμούς διαχείρισης της εκπαιδευτικής εξουσίας και το πελατειακό σύστημα προφανώς!  Εκλογές έρχονται και ο πελάτης έχει πάντα δίκαιο όπως λέει και ένα παλιό δημώδες.   
Διότι ο διχασμός άμα δεν εδράζεται πάνω στην ταξική δομή της κοινωνίας δεν ενδιαφέρει τη συλλογική αφύπνιση, άρα υπάρχει πάντα υπολανθάνων και στις κρίσεις αναδύεται, αναβλύζει ως αφηρημένη έννοια. Κάποτε χωρίσθηκαν οι Έλληνες σε ενωτικούς και ανθενωτικούς λίγο πριν να υποκύψουν στους 0θωμανούς, σε «στρατιωτικούς» (με τον λαό) και «πολιτικούς» (με τους κοτζαμπάσηδες), χωρίσθηκαν το 1821, σε αντισταθέντες και συνεργάτες στην Κατοχή. Σήμερα στην εποχή των μνημονίων που ο διχασμός και η αδικία παίρνουν άλλα χαρακτηριστικά, εάν τα όποια στελέχη της εκπαίδευσης δεν μπορέσουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, θα έχουν συμβάλλει και αυτοί στην πλήρη διάλυση του δημόσιου σχολείου.
Ο Σόλωνας έλεγε πως: «όταν η πόλη διχάζεται, οι πολίτες οφείλουν να πάρουν θέση». Μάλιστα δημοσίως με παρρησία, αλλιώς οι πονηροί, οι καιροσκόποι (ή οι αδιάφοροι), αυτοί που έκαναν την πάπια περιμένοντας προς τα που θα γείρει η πλάστιγγα, υπήρχε ο κίνδυνος να κηρυχθούν «άτιμοι» δηλαδή να τους δημευθεί η περιουσία.
Έτσι γίνεται και τώρα; Η ετεροχρονισμένη "δικαίωση", αυτών που καιροφυλακτούν πίσω από την "κουρτίνα", από  τις συμπληγάδες της οδού Α.Γ.Παπανδρέου στη Νερατζιώτισσα, δίπλα απο το στάδιο του ολυμπίου .........
πνεύματος, με την διακομματική συναίνεση, αποκατέστησαν τα πράγματα προς χάριν της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας! Με τις πράξεις τους δηλαδήμας θέτουν το δίλημμα προς όλους μας: με τους πράσινους ή τους Βένετους; 
Απαντάμε με την δημοκρατία και την αξιοκρατία! 
Θέλουμε να μάθουμε όμως ποιοι κρύβονται πίσω από αυτή τη μεθόδευση και τι εξυπηρετούν;  Και μην βιαστούν κάποιοι και πουν ότι το θέμα είναι μείζονος σημασία και δεν αφορά το κίνημα; Τότε θα εκτίθενται περισσότερο από την αδράνεια που έχουν δείξει μέχρι σήμερα!
Όμως η εξουσία δεν θέλει (ούτε καν να ακούει) τέτοια. Θέλει να ομιλεί (ει δυνατόν μόνον) η ίδια και να λέει περί συναίνεσης, παιδαγωγικής και τα τοιαύτα που χειρίζονται οι ειδικοί, να την εξωραΐζει, αν και πολύ θα ήθελε να την υπαγορεύει, να την επιβάλλει. Θεωρώντας μονόδρομο (αν αυτό σας θυμίζει κάτι) αυτές τις πρακτικές και παραδοχές περί κράτους δικαίου που έχει γίνει καθεστώς  Η εξουσία εν προκειμένω η αστική θέλει και επιζητά αυτήν την συναίνεση, διότι κάτω απ’ αυτήν απλώνει το σύστημα της ταξικής ιεραρχίας (αν πάλι κι αυτό κάτι σας θυμίζει). 
Διότι ποιος ρώτησε την εκπαιδευτική κοινότητα των σχολείων αυτών, από τους σοφούς των Υ.Σ; Ποιος έλαβε υπόψη του το ομόφωνο ψήφισμα των 60 καθηγητών της 3ης ΕΠΑΣ Θεσσαλονίκης και της ΕΠΑΣ Μοναστηρίου, τους μαθητές και τους γονείς που διαμαρτύρονται για την απομάκρυνση των διευθυντών τους;
Τουλάχιστο για το έργο  που ξεκίνησε ο Δ/ντής της 3ης ΕΠΑΣ, όπως μας είπαν και οι συνάδελφοι  του σχολείου, όταν το επισκεφθήκαμε πρόσφατα, είναι τεράστιο και οι αλλαγές ολοφάνερες. Ενώ αναπτύχθηκε ένα πολύ καλό κλίμα συνεργατικότητας και αλληλεγγύης μεταξύ των συναδέλφων προς όφελος της παρεχόμενης δημόσιας τεχνικής παιδείας εν τούτης δεν αρκούσε για τα σεβαστά συμβούλια!
Ίσως αυτά τα αποτελέσματα να μην αφορούν τα μέλη των δύο ΠΥΣΔΕ διότι δεν είναι παράγωγα των δεικτών της τράπεζας των ερωτήσεων του υπουργείου που έκαναν χρήση για την τελική βαθμολόγηση κάθε υποψηφίου. Όσο όμως και να κλείνουν τα μάτια ορισμένοι πρέπει να γνωρίζουν ότι μέσα σ' αυτή τη φοβερή στιγμή της παγκόσμιας κρίσης που πλήθυνε το κακό, που ήτανε πάντα πολύ, που μεγάλωσε η αθλιότητα των απαθλιωμένων ανθρώπων, αυτές οι συμπεριφορές θα οργίζουν και ο θυμός θα γίνεται μεγαλύτερος, όπως είπε και ο μεγάλος δάσκαλος Δ. Γληνός!  
Ποιος νοιάζεται για την καθημερινή σχέση των δασκάλων με τα παιδιά της τεχνικής σχολής;
Το «πρώτα ο μαθητής» στα σχολεία αυτά ακούγεται κάπως ως "φάρσα" και η απόφαση της διοίκησης να «αδειάσει» στην ουσία τις δικές τις αποφάσεις, φανερώνει την απαξίωση των μαθητών και εκπαιδευτικών σε αυτά τα σχολεία.
Από την άλλη στις οικογένειες των παιδιών αυτών, κάθε μέρα κρούει την πόρτα τους το σκιάχτρο της αναδουλειάς και της πείνας. Και σ' όσα σπίτια μπει μέσα το μεγάλο κακό ρημάζουνε πια. Ποιος διευθυντής θα σηκώσει το μεγάλο φορτίο της ύπαρξης των σχολείων, όταν το τέρας του «Καλλικράτη» έρθει να κλείσει αυτά τα σχολεία της ΤΕΕ; Αυτοί που όλο αυτό το διάστημα έτρεχαν στα γραφεία για να δικαιωθούν ή εκείνος που καθημερινά έχτιζε (μαζί με τον Σύλλογο διδασκόντων) υψηλούς τοίχους για να περιφρουρήσουν τη γνώση και την ισότιμη σχέση στη κοινότητα που του όρισε η πολιτεία να υπηρετήσει απέναντι στους εμπόρους των εθνών;
Αντί αιτήματος που συνηθίζεται στο τέλος κάθε φορά θεωρούμε ότι κάθε λογικός άνθρωπος της εκπαίδευσης δεν μπορεί να δεχθεί αυτές τις σκοπιμότητες όσο και αληθοφανή αν φαίνονται. Ας… μην γελιόμαστε, και ας σιωπούν ορισμένοι, που σε άλλα θέματα είναι λαλίστατοι. ίσως να μην κατάλαβαν το νέο διχασμό που έρχεται!!! Και δεν θα είναι μεταξύ του κλασικισμού και της χειροναξίας, αλλά μεταξύ της μόρφωσης και της αμάθειας! Η απομάκρυνση του διευθυντή από την 3η ΕΠΑ.Σ υπηρετεί σκοπιμότητες, εμπάθεια, και αποπνέει παλαιοκομματικό παραγοντισμό, που η πόλη της Θεσσαλονίκης το έχει πληρώσει πολύ ακριβά. Η ιδιοτέλεια στην περίπτωση εκθέτει ακόμα και τους ίδιους.
ΑΘΗΝΑ 2-4-2012
Από το Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ 

1 σχόλιο:

  1. Με βάση τις γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου η διοίκηση οφείλει να είναι χρηστή. Δυστυχώς πολλές φορές το χρηστή αποκτά την ερμηνεία "άχρηστη".

    Πείτε μου, όταν αρχίζουν οι συναλλαγές κάτω από το τραπέζι οι συντεχνίες και τα μαχαιρώματα ποιες από τις αρχές αμεροληψία, ισότητα, αναλογικότητα, χρήστη διοίκηση, νομιμότητα τηρούνται.

    Ευτυχώς που κάποιοι ακολουθώντας τις αξίες που επιβάλλονται στη σημερινή κοινωνία και με ορθολογικό και δυναμικό τρόπο προσπαθούν να υπενθυμίσουν σε όσους πρέπει τις παραπάνω αρχές.

    Καλή δύναμη στον αγώνα σας.
    Είμαστε κοντά σας.

    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ
    ΤΕ1 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και αντάξια του χώρου, όπου δεν θα θίγεται η αξιοπρέπεια κανενός συναδέλφου, υπηρεσιακού κ.λ.π. παράγοντα με την ελευθερία της γνώμης που δίνει η κοινωνική και ελεύθερη δικτύωση του ιστοχώρου μας.
Ευχαριστούμε
Από το Δ.Σ. ΠΕΤΕΕΜ