Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

Μια οφειλόμενη απάντηση στους αυτόκλητους φίλους του σχολικού συμβούλου μηχανολόγων κεντρικής Μακεδονίας και «τυχαία»… διευθυντή του ΣΕΚ Κατερίνης

Με μεγάλη μας έκπληξη λάβαμε απάντηση του διευθυντή του ΣΕΚ Κατερίνης (εδώ), σε σχόλιο που κάναμε για σχολικό σύμβουλο Μηχανολόγων Κεντρικής Μακεδονίας, που αφορά στον αποκλεισμό συναδέλφων ΤΕ1 της αντίστοιχης ειδικότητας με απαξίωση και περιφρόνηση, από ενημερωτική παιδαγωγική συνάντηση στη Κατερίνη (πατήστε εδώ για να δείτε την κριτική μας), που τώρα παρουσιάζεται σαν φιλική συνάντηση. Τελικά στην Κατερίνη στην Δ/θμια ΤΕΕ είστε μια ωραία «ατμόσφαιρα»!
Ο διευθυντής του ΣΕΚ Κατερίνης αυτόκλητα παρεμβαίνει για να δικαιολογήσει τι; Τα αδικαιολόγητα; Ή μήπως να αποπροσανατολίσει από το επίδικο της καταγγελίας μας;
Τι τελικά είναι αυτό που τον οδήγησε σε αυτή την υπηρεσιακή εκτροπή;
Ως προς τι η έγκλισή του προς την ΠΕΤΕΕΜ για θέματα που δεν άπτονται της αρμοδιότητάς του;
Η μακρόχρονη φιλία του με τον κ. σύμβουλο, όπως γράφει και η «φιλότιμη» προσπάθειά του να διαχειριστεί παιδαγωγικά και υπηρεσιακά υπόθεση που δεν είναι στην αρμοδιότητά του δεν τον αθωώνει, από αυτό το εκπαιδευτικό και υπηρεσιακό "ατόπημά" του, δηλαδή να υπερασπίζεται και να απαντά για λογαριασμό άλλου θεσμικού οργάνου! Μια απάντηση που στην ουσία αποδέχεται τα όσα έχουμε καταγγείλει!
Ας σχολιάσουμε τώρα την ουσία της απάντησης του διευθυντή ΣΕΚ Κατερίνης, "φίλου" του σχολικού συμβούλου, που εμείς «θίξαμε» και έβγαλε το σπαθί του ως άλλος «σαμουράι» για να υπερασπιστεί τον αυτοκράτορά του, για τα εξής:
1. Οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των κλάδων συντηρούνται από την πολιτική της  κατάταξης των εκπαιδευτικών, αποτέλεσμα των κανονιστικών διοικητικών αποφάσεων (κάθε φορά) του υπουργείου με την ενίσχυση της ιεραρχίας-κρατούσας άποψης, ταξινόμησης προσόντων), όσον αφορά το ποιος διδάσκει τι; Αντί της διαδραστικής, διεπιστημονικής και παντεχνικής  παιδαγωγικής συνεργασίας,  που πρέπει να υπάρξει στο χώρο  με το ποιος γνωρίζει τι; Τουλάχιστο σήμερα με τόσες αλλαγές στην τεχνολογική επιστήμη και τις τεράστιες βιωματικές (βουβές) γνώσεις που έχει αποκτήσει ο κάθε συνάδελφος, κάποιοι κοιτούν το δένδρο χάνοντας το δάσος με μοναδικό σκοπό τους την περιχαράκωση και πως θα τη βολέψουν. 
2.  Ποιοί συνεπώς υψώνουν διαχωριστικά τοίχοι; Η ΠΕΤΕΕΜ που έχει καταθέσει τις απόψεις της δημόσια και αγωνίζεται μαζί με την ΟΛΜΕ και με άλλους εκπαιδευτικούς κ.λ.π. φορείς ώστε να έχουν όλοι οι συνάδελφοι, όλων των κλάδων 1η ανάθεση στα μαθήματα της ειδικότητάς τους, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς σύμφωνα την κατεύθυνση και τις ειδικεύσεις των σχολών που προέρχονται; Το Δ.Σ. που αγωνίζεται για το δικαίωμα της συνέχειας της εργασίας των συναδέλφων μας προς όφελος της δημόσιας ΤΕΕ και ειδικότερα του σχολικού εργαστηρίου, που ο κ. διευθυντής του ΣΕΚ Κατερίνης μάλλον αγνοεί ή με την απάντησή του περί άλλων στοχεύει; Αλήθεια μήπως μπορούν να μας απαντήσουν ποιοι διδάσκουν στα εργαστήρια του ΣΕΚ Κατερίνης και ποια η επαγγελματική τους εμπειρία στην ειδικότητα που είναι προϋπόθεση στην εργαστηριακή εκπαίδευση;
  1.  Γιατί δεν υπηρετούν στα περισσότερα εργαστήρια του ΣΕΚ Κατερίνης καθηγητές ΤΕ1, αφού όπως λέτε ξεπεράσαμε τις «όποιες υποτίθεται διαφορές που είχα(με)τε οι ΠΕ και οι ΤΕ τις δεκαετίες εβδομήντα – ογδόντα»; Αλήθεια την εποχή που αναφέρεστε ποιοι έστησαν εκ του μηδενός τα σχολικά εργαστήρια στα ΣΕΚ όταν άλλοι έτρεχαν σε άλλες πολιτείες για να αποκτήσουν πτυχία διορισμού στη Δ/θμια ΤΕΕ;
  2. Ο υποβιβασμός της τεχνικής ειδικότητας, όπου οδηγεί στην απαξίωση της δεξιότητας και του επαγγέλματος, αφορά αντιλήψεις και πρακτικές που εμφορούνται από ορισμένους τεχνοκράτες-παράγοντες του π. Π.Ι., της διεύθυνσης σπουδών του υπουργείου κ.λ.π. και των συν αυτών, όπως πιθανών να δέχεται και ο σχολικός σύμβουλος που εμείς κατά τον κ. διευθυντή «θίξαμε» την υπόληψή του, χωρίς βέβαια να αναφερθούμε προσωπικά σε κάποιον αλλά στο θεσμό!
  3. Οι δικαιολογίες περί μη διαμαρτυριών των συναδέλφων και για το μη χάσιμο ωρών (αν και δεν αναφερθήκαμε καν στο θέμα αυτό), δείχνουν το αληθές του περιεχομένου στο δικού μας σχόλιο και τους λόγους που ανάγκασαν τον διευθυντή του ΣΕΚ Κατερίνης να συμμαζέψει τα ασημάδευτα και μάλιστα για λογαριασμό άλλου! Εκτός και εάν το σχέδιο παραγκωνισμού του κλάδου μας είχε και την δικιά του συμμετοχή κάτι που δεν το γνωρίζουμε.
  4. Αλήθεια μπορεί να υπάρξει αναβάθμιση της ΤΕΕ με αυτές τις πρακτικές και τις νοοτροπίες σήμερα;
  5. Ο κ. σχολικός σύμβουλος με όλα αυτά δεν θεωρεί ότι έχει ακυρωθεί πλέον ως παιδαγωγός καθοδήγησης των συναδέλφων μας;
  6. Όσον αφορά τα περί «ντροπής», «λιβελογραφήματος» και «γκεμπελικού τύπου» που αναφέρονται στην απάντηση του διευθυντή του ΣΕΚ Κατερίνης τα επιστρέφουμε, ως ανάξια σχολιασμού και τα αφήνουμε να τα κρίνουν οι συνάδελφοι της ΤΕΕ.
  7. Αυτού του είδους οι προκλήσεις και οι μεθοδεύσεις κατά των εργαστηριακών καθηγητών μας είναι γνωστές, ακόμα και από πού εκπορεύονται.  Τους λόγους γι’ αυτό το μένος όλων αυτών κατά του παλιότερου κλάδου της ΤΕΕ, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε χρόνια τώρα.
  8. Πρέπει να ξέρουν όμως ορισμένοι ότι τους εκπαιδευτικούς ΤΕ1, όσο και να προσπαθούν να τους «εξωστρακίσουν» από τον φυσικό τους χώρο, χωρίς αυτούς (κατά γενική ομολογία) δεν μπορεί να υπάρξει σχολικό εργαστήριο ειδικότητας πρακτικών ασκήσεων σε κάθε τύπο σχολείου των τεχνών και επαγγελμάτων.
  9. Ας μην ψάχνουν για «φαντάσματα» στην Μακεδονία οι «προσοντούχοι» συνάδελφοι των φιλικών συνεντεύξεων και ας πάψουν να δρουν ως ιδιότυπη συντεχνιακή ομάδα κυνηγώντας το «κούρεμα» των τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων που είναι γνωστό ποιοι με επάρκεια χρόνια τώρα παρέχουν στους μαθητές στα σχολικά εργαστήρια. Ας κοιτάξουν στις βιομηχανικά αναπτυγμένες χώρες ποιοι είναι οι εργαστηριακοί καθηγητές και ύστερα να επινοηθεί η όποια αναβάθμιση της ΤΕΕ και να σταματήσουν ορισμένοι να αναγορεύονται απριόρι οι γνώστες των πάντων, επικαλούμενοι μάλιστα κάθε φορά τον τίτλο τους και όχι την καταλληλότητά τους στον δύσκολο χώρο του εργαστηρίου.
  10. Τακτικές και μεθοδεύσεις που καρατόμησαν τους φυσικούς εκπροσώπους των εργαστηρίων από τα όργανα διοίκησης, για να καμώνονται σήμερα οι ίδιοι ως οι τοποτηρητές της εργαστηριακής εκπαίδευσης στη ΤΕΕ, είναι σε εμάς γνωστές δεν μας εκπλήσσουν ιδιαίτερα και γι’ αυτό τις αντιπαλεύουμε αταλάντευτα.
  11. Το Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ δεν σκοπεύει να ανοίξει μια τυφλή αντιπαράθεση με κανέναν, ούτε θεωρεί αντιπάλους σε καμία περίπτωση τους μάχιμους συναδέλφους των άλλων κλάδων και ειδικοτήτων, που υπηρετούν στα ΣΕΚ, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ της χώρας, διότι κοινός πρέπει να είναι ο στόχος στη δημόσια εκπαίδευση, αφού αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από εκείνα που πιθανόν να μας χωρίζουν και μάλιστα στις δύσκολες μέρες των αλλεπάλληλων μνημονίων, της διάλυσης της δημόσιας ΤΕΕ και της φτώχιας που ήρθε.
  12. Για την ΠΕΤΕΕΜ κόκκινη γραμμή και αιτία πολέμου είναι η έστω και μια απόλυση συναδέλφου, άσχετα από κλάδο και ειδικότητα, γι’ αυτό σε αυτό το θέμα θα πρέπει να τοποθετηθούν άπαντες.
  13. Τέλος με λύπη μας διαπιστώνουμε, δυστυχώς, ότι ορισμένοι έχουν χάσει την ουσία, αφού επιλέγουν τη σιγουριά της ομάδας αντί των Συλλογικών δημοκρατικών διαδικασιών, καθώς και την «φιλία» αντί της συναδελφικής αλληλεγγύης!
ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ.
Να τα έχουμε καλά με την εξουσία.
Να μαζέψουμε μόρια από σεμινάρια για παιδαγωγικές και πράσινα άλογα της αστικής διανόησης.

Να ανεβούμε στην ιεραρχία.

Να προβάλουμε το εγώ μας, τα μεταπτυχιακά μας, τα δοκτορά μας.

Να πειθαρχήσουμε τους άλλους, τους μικρούς, τους αδύναμους.

Ας  μιλήσει λοιπόν κάποιος, ας μιλήσουν τα μεταπτυχιακά ας μας πουν για το μέλλον των Παιδιών μας.
Εν αναμονή απάντησης του κ. συμβούλου…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και αντάξια του χώρου, όπου δεν θα θίγεται η αξιοπρέπεια κανενός συναδέλφου, υπηρεσιακού κ.λ.π. παράγοντα με την ελευθερία της γνώμης που δίνει η κοινωνική και ελεύθερη δικτύωση του ιστοχώρου μας.
Ευχαριστούμε
Από το Δ.Σ. ΠΕΤΕΕΜ