Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012

ΣΚΙΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ



Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης
Εκπαιδευτικός – ερευνητής
Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

Οι διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. περί «προτεραιότητας στην τεχνική εκπαίδευση» δεν φαίνονται μέχρι στιγμής να συμβαδίζουν με την ακολουθούμενη πορεία του. Η ψήφιση του νομοσχεδίου καθυστερεί, το περιεχόμενό του δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα και η ανακολουθία δηλώσεων - πράξεων είναι πλέον ορατή και στους πολλούς.
Στο Δελτίο Τύπου 8/12/2010 του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. αναφέρονται ότι θα υπάρξει επιμόρφωση των καθηγητών και εργαστηριακή επιμόρφωση  με αξιοποίηση των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων (Σ.Ε.Κ.), θα λειτουργήσουν Πειραματικά Τεχνολογικά Λύκεια, θα ενισχυθεί ο ρόλος του μαθήματος της Τεχνολογίας στo Γυμνάσιο και θα επανασχεδιασθεί ο Σ.Ε.Π. με στόχο την καλύτερη πληροφόρηση και συμβουλευτική των μαθητών.
Από τα εξαγγελθέντα ουδέν υλοποιήθηκε, αντίθετα καταργήθηκε ο Σ.Ε.Π. και καταργείται το μάθημα της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο, με βάση τα νέα πιλοτικά προγράμματα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Η κατάργηση των Γραφείων Ε.Ε. άρχισε να διαφαίνεται ότι ...............
ήταν ατυχής και η ίδρυση Διεύθυνσης στην Κ.Υ. μάλλον παραπέμπεται στις καλένδες.

Εδώ προκύπτουν εύλογα ερωτήματα:
α) Πιστεύουν οι ιθύνοντες του υπουργείου ότι είναι δυνατόν να γίνει κεντρική διαχείριση των προβλημάτων της Τ.Ε.Ε. και των καινοτομιών οι οποίες έχουν εξαγγελθεί από το τμήμα Β΄ της Δ.Σ.Δ.Ε., το οποίο έχει αρμοδιότητα μόνο επί των βιβλίων και των προγραμμάτων; Πιστεύει κανείς ότι θα λύνονται περιφερειακά τα υπάρχοντα και ανακύπτοντα προβλήματα π.χ. εφαρμογή της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας, μέσα από τμήματα ενταγμένα σε γενικότερες δομές της γενικής εκπαίδευσης στις οποίες πιθανόν να προΐστανται στελέχη χωρίς γνώση του χώρου της  Τ.Ε.Ε.;

β) Εφόσον οι αλλαγές στην Τ.Ε.Ε. θα είναι δομικές δεν θα πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων κατά το χρονικό διάστημα μέχρι την πλήρη εφαρμογή του Τεχνολογικού Λυκείου, με δεδομένο και την συνεχή αύξηση των μαθητών. Γιατί δεν υπήρξε ρητή διαβεβαίωση ότι συγχωνεύσεις στην Τεχνική Εκπαίδευση δεν θα γίνουν;

γ) Θα ενισχυθεί ο ρόλος των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων (Σ.Ε.Κ.) όπως εξαγγέλθηκε; Θα διατηρηθεί η ισχύουσα νομοθεσία σύμφωνα με την οποία «συγκροτούνται και λειτουργούν ανά δύο τουλάχιστον σχολικές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων και των δημοσίων ΙΕΚ» ή θα γίνει επαναφορά των σχετικών διατάξεων του  Ν. 1566/1985 σύμφωνα με τον οποίο απαιτούνται τρεις τουλάχιστον σχολικές μονάδες, τότε που δεν υπήρχαν τα ΙΕΚ και είχαμε πολλές χωριστές σχολικές μονάδες ΤΕΛ, ΤΕΣ και ΕΠΛ; Στο σημείο αυτό τονίζουμε εμφαντικά ότι  εάν γίνει το λάθος της επαναφοράς στη νομοθεσία του 1985 τότε θα κλείσουν τα περισσότερα Σ.Ε.Κ. και το σπουδαιότερο πλεονέκτημά τους η εξοικονόμηση πόρων από τη συχνότερη χρήση του εργαστηριακού εξοπλισμού θα εκλείψει, με αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους της εργαστηριακής άσκησης και οι υπουργικές εξαγγελίες περί ενίσχυσης των Σ.Ε.Κ. θα αποδειχθούν ανεφάρμοστες.

δ) Η πρόταση του υπουργείου για τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου θα συμπεριληφθεί στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο ή  θα επανεξετασθεί μαζί με τον τρόπο εισαγωγής των αποφοίτων του Γενικού Λυκείου;  Στην περίπτωση που δεν ψηφισθεί η ρύθμιση τώρα, γίνεται αντιληπτό ότι το ισχύον σύστημα για το Γενικό Λύκειο θα μπορούσε να εφαρμοσθεί ως έχει σήμερα, ενώ το σύστημα του ΕΠΑ.Λ. είναι ανεφάρμοστο για το Τεχνολογικό Λύκειο; Εάν το υπουργείο παιδείας σχεδιάζει να αντιμετωπίσει από κοινού τον τρόπο εισαγωγής των δύο Λυκείων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση γιατί δεν έχει έτοιμο το εξεταστικό του Γενικού Λυκείου και ανακοινώνει μονομερώς και υπό αίρεση το εξεταστικό του Τεχνολογικού Λυκείου; Γιατί η Τεχνική Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως το υπόλοιπο Β΄ κατηγορίας του Γενικού Λυκείου; Οι μαθητές του Τεχνολογικού Λυκείου δεν δικαιούνται να γνωρίζουν από τώρα τον τρόπο εισαγωγής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;

ε) Αληθεύουν οι πληροφορίες ότι θα λειτουργήσουν Τεχνολογικά Λύκεια, χωρίς Α΄ τάξη, και σε Νομικά Πρόσωπα όπως ΟΑΕΔ, ΟΤΕΚ, ΟΓΕΕΚΑ ¨ΔΗΜΗΤΡΑ¨ κ.α.;

Θεωρούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να χειρισθεί το μείζον θέμα του Τεχνολογικού Λυκείου ως σχολική υπόθεση, αλλά και ως θέμα σχετιζόμενο άμεσα με την ανάπτυξη, την οικονομία, τον περιορισμό της ανεργίας των νέων και την μετανάστευσή τους από τώρα και στο εξής.
Πειραματισμοί και ακροβατισμοί δεν επιτρέπονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και αντάξια του χώρου, όπου δεν θα θίγεται η αξιοπρέπεια κανενός συναδέλφου, υπηρεσιακού κ.λ.π. παράγοντα με την ελευθερία της γνώμης που δίνει η κοινωνική και ελεύθερη δικτύωση του ιστοχώρου μας.
Ευχαριστούμε
Από το Δ.Σ. ΠΕΤΕΕΜ